תקשורת ומדיה

האם השר גולדקנופף תומך בגיוס חרדים? זה הציוץ המפתיע שהסעיר את הרשת

השר יצחק גולדקנופף, ראש סיעת יהדות התורה, פירסם אמש ציוץ חריג ביחס למי שדורש את העברת החוק הפוטר חרדים מגיוס. השר, שביקש להתפלל לשלומו של חייל חרדי שנפצע בעזה וצירף את תמונתו, גרם לעוקבים רבים להתפוצץ מכעס מצד אחד אבל גם לזהות סימני נורמליזציה לרעיון של גיוס חרדים. כיצד הגיב ינון מגל?

מערכת ice | 
יצחק גולדקנופף (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
בציוץ, אותו פרסם ברשת X, ביקש אמש שר השיכון להתפלל לרפואתו של חייל חרדי שנפצע בעזה: "החייל חיים מרדכי בן שרה איטה נפצע היום במהלך פעילות מבצעית ברצועת עזה ונמצא בחדר ניתוח. התפללו לרפואתו השלימה בתוך שאר חולי עמך ישראל", כתב השר מעל תמונתו של החייל הנראה במדים, נושא נשק ועם פאות בצידי הראש.
למרות שהשר טען בשבוע שעבר בראיון ל"מקור ראשון" כי הוא תומך בגיוס חרדים שאינם לומדים (אך גם מאיים לעזוב את הממשלה אם חוק הגיוס לא יעבור לפני אישור התקציב), עצם שיתוף התמונה של החייל החרדי והבקשה להתפלל למענו, יצרו לכאורה תחושת נורמליזציה לגיוס חרדים וגרמו לרשת לסעור.
   
איש התקשורת, ינון מגל, שיתף את הציוץ והגיב: "ציוץ של גולדגקנופף על חייל חרדי הוא בעל משמעות. בראיון למקור ראשון בשבת הוא אמר שמי שלא לומד צריך להתגייס! המציאות משתנה".
מי שהיו פחות נלהבים הם צייצנים שהאשימו את גולדקנופף בחוסר בושה. חסידת חב"ד, חני בורנשטיין, ענתה לשר: "דאגתך לחייל החרדי נרשמה. עכשיו יואיל כבודו בתור הנציג הרשמי של החרדים לנסות לדאוג שחיילים כמו חיים יתקבלו בברכה בקרב הציבור החרדי ולא ינודו ויקבלו יריקות ובזיונות" ציין נוסף ביקש לברר: "מתי הנכדים שלך יתגייסו כמוהו?".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה