נדל"ן ותשתיות

ענקית הנדל"ן הישראלית תצא מהמשבר? זו ההחלטה שקיבל בית המשפט

הוסרה עננת אי הוודאות מעל שיכון ובינוי. חברת הבת שלה הורשעה בעבירה של קשירת קשר ועבירת דיווח וחויבה בתשלום של עשרה מיליון שקלים קנס. בנוסף, הושג הסדר לחילוט אזרחי, לתשלום של 250 מיליון שקלים על ידי חברה נכדה זרה בקבוצה, בית המשפט מצא את ההסדר ראוי ושאין חולק שקיימת מורכבות ראייתית ומשפטית
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בית המשפט המחוזי בתל אביב בראשות השופטת ד״ר מיכל אגמון גונן אישרו את ההסדר אליו הגיעה קבוצת שיכון ובינוי. במסגרת ההסדר נסגר תיק החקירה נגד החברה הציבורית שיכון ובינוי בע״מ, חברת הבת שלה הורשעה בעבירה של קשירת קשר ועבירת דיווח וחויבה בתשלום של עשרה מיליון שקלים קנס.
בנוסף, הושג הסדר לחילוט אזרחי, שאושר אף הוא על ידי בית המשפט, לתשלום של 250 מיליון שקלים על ידי חברה נכדה בקבוצה, חברה זרה. בית המשפט מצא את ההסדר ראוי והתייחס לכך, שאין חולק שקיימת מורכבות ראייתית ומשפטית משמעותית במקרה זה. בית המשפט עמד, בין יתר שיקוליו, על האינטרס הציבורי בהמשך קיום פעילות הקבוצה, בארץ ובעולם.

בית המשפט עמד גם על העובדה שמדובר למעשה בחברה שנושאי המשרה  שהורשעו בה כבר אינם מועסקים בה, ושמבנה הבעלות בה, שונה, מאז בוצעו המעשים שעיקרם היה לפני שנת 2012 וכי למעשה מדובר בסוג של חברה חדשה ועל כן יש לאפשר לה להמשיך בעסקים, תחת ניהול חלופי.
את ההסדר ניהלה עורכת הדין הילה תירוש היועצת המשפטית של שיכון ובינוי ועורכי הדין בעז בן צור וז׳ק חן אשר  ייצגו את החברה בבית המשפט. את החקירה ליוו עורכי הדין פיני רובין, ארז הראל ולירון קרס ממשרד גורניצקי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה