נדל"ן ותשתיות

הענקיות הישראליות גורפות רווחי עתק: העסקה במנהטן השתלמה בגדול

עסקת נדל"ן במנהטן שבה השתתפו שלושה גופים מוסדיים גדולים בישראל, ילין לפידות, מיטב ומנורה, הביאה להם רווחי ענק. זאת בעקבות פירעון מוקדם של ההלוואה שהעמידו לפני כשנתיים, לצורך מימון הפרויקט
מערכת ice |  1
מנהטן, ניו יורק (צילום pexels)
שוק הנדל"ן בישראל חווה טלטלות רבות בתקופה האחרונה וביתר שאת מאז פרצה המלחמה בבוקר הנוראי של ה-7 באוקטובר בשנה שעברה, עם מתקפת הפתע של מחבלי חמאס והטבח האכזרי שביצעו ביישובי הדרום ומסיבת הנובה.
שלוש חברות גדולות בישראל השתתפו בעסקת נדל"ן ענקית בארצות הברית, שעל פי הדיווח שפורסם היום (שני) בגלובס, הניבה להם רווחי ענק. על פי הפרסום, הגופים ילין לפידות, מיטב ומנורה מבטחים גרפו רווחים מצטברים של 150 מיליון דולר על העסקה.
במסגרת העסקה שהתרחשה בשנת 2022 ואותה הובילה נורת'ווינד גרופ, העמידו הגופים הלוואת לצורך מימון הפרויקט, שעלות הקמתו נאמדה בכ-350 מיליון דולר. כעת, בעקבות פירעון מוקדם של הלוואת הענק, הגופים גרפו את הרווחים הגדולים בזמן קצר יחסית.
על פי הדיווח בגלובס, בעסקה הוחלט לשפץ מחדש את הבניין, אשר שימש כמטה חברת האופנה הענקית בעל המוניטין היוקרתי, גוצ'י. מבניין משרדים הוא הפך לבניין יוקרתי עם דירות מפנקות, ותג המחיר כמובן בהתאם. הפנטהאוז בבניין נמכר תמורת סכום מדהים של 20 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה הכתובת של הבניין? מי הבעלים הקודמים? (ל"ת)
    אלעד 10/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור