השוק

המיליארדר הישראלי הסתבך? חברת הנדל"ן שלו בצעד נואש

חברת הנדל"ן ספיר קורפ נואשת: מקדמת הסדר חוב למחזיקי האג"ח עקב קשיים במכירת מלון בניו יורק
מערכת ice |  2
צילום shutterstock
החברה הישראלית ספיר קורפ, הפועלת בתחום הנדל"ן בארצות הברית ובשליטת אלכס ספיר, נקלעה לקשיים כספיים ומבקשת להגיע להסדר חוב עם מחזיקי האגרות החוב שלה בבורסה בתל אביב.  הקושי העיקרי נובע מכך שהחברה מתקשה למכור מלון בדרום מנהטן בתמורה הראויה, כדי להשתמש בכספים לפיתוח קרקעות שבבעלותה במיאמי, פלורידה.
על פי הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של 2024, לחברה שתי סדרות אג"ח בהיקף כולל של 465 מיליון שקל, עם תשואה לפדיון גבוהה מאוד של 19.5% ו-7.8%. המלון בניו יורק, נומו סוהו, מוערך ב-179 מיליון דולר אך מציג רווחיות נמוכה. ההנהלה חוששת שלא תצליח למכור אותו במחיר הנדרש כדי לפרוע את התשלום הקרוב של האג"ח ביולי.

לחברה יתרת מזומנים של 6.6 מיליון דולר בלבד, והיא רשמה הפסד של 3.5 מיליון דולר ברבעון הראשון. רואי החשבון הוסיפו הערת "עסק חי" המביעה חשש ליכולת ההמשך הפעילות. ספיר קורפ נקלעה בעבר לקשיים דומים, ובמהלך הקורונה אף ניסתה להגיע להסדר עם מחזיקי האג"ח.
ספיר קורפ שהקימו אלכס ספיר עם רותם רוזן, נקראה בעבר ASRR ועוסקת בפיתוח פרויקטי נדל"ן בארה"ב, בדגש על החוף המזרחי, והחזיקה בנכסים מניבים רבים. ב-2017, נפרדה החברה מרותם רוזן ורק ספיר ומשפחתו היו לבעלי השליטה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נראה סביר
    פלוני אלמוני 06/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    נראה סביר 19.5% או 7.8% .... איזה עסק נורמלי יכול לעמוד בריבית כזאת לאורך זמן (לשמן קצוב בגלל מצב פיננסי יכול היות (גם מסוכן אבל סביר אם מסתכלים על החברה נוקדתית - לזמן ארוך לא סביר שחברה תעמוד בהתחייבות כזאת)
    סגור
  • עם כאלו ריביות , מתמוטטים (ל"ת)
    צודק מאוד 06/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור