נדל"ן ותשתיות

עסקת הענק ב-1.25 מיליארד שקל הושלמה: מליסרון רכשה את חברת הנדל"ן

מליסרון של ליאורה עופר מחזקת את זרוע המגורים: רוכשת 50% נוספים ב"אביב ייזום" מדורון אביב ודפנה הרלב תמורת 625 מיליון שקל, ובכך תחזיק ב-100% מהחברה. במסגרת ההסכם התחייבה קבוצת אביב שלא תעסוק בשנים הקרובות בתחום ההתחדשות העירונית
מערכת ice |  3
אופיר שריד מנכ"ל מליסרון (צילום רמי זרנגר, Peled Studios)
האחים דורון אביב ודפנה הרלב, בעלים של קבוצת אביב, מוכרים את יתרת אחזקותיהם בחברת הבת אביב ייזום שבבעלות משותפת של קבוצת אביב וחברת מליסרון. האחים הודיעו היום (חמישי) על המכירה לחברת מליסרון בבעלות ליאורה עופר. העסקה נאמדת בסכום של כ-625 מיליון שקל.  מליסרון רוכשת את כלל הפעילות של אביב ייזום, לרבות הזכויות במיזמים של החברה הקיימים והעתידיים. 
כזכור, בשנת 2022 רכשה מליסרון 50% מאביב ייזום מקבוצת אביב לפי שווי חברה של 845 מיליון שקל. קבוצת אביב שהוקמה בשנת 1963, יזמה ובנתה פרויקטים בולטים ומרכזיים במרכז הארץ ומתמחה בייזום, הקמה ושיווק של פרויקטים הנדסיים בתחומי הבנייה הציבורית, מגורים, מסחר ותשתיות בישראל. בשנת 2010 קבוצת אביב הקימה את אביב ייזום שהתמקדה בפרויקטים של התחדשות עירונית באמצעות שתי זרועות, חברת "אביב אורבן", בשליטת ארז אביב וחברת "סער שקד" בשליטת גילי שקד וקובי סער ובכך הגדילה באופן משמעותי את צבר הפרויקטים של החברה.

דורון אביב, דפנה הרלב ואופיר שריד (צילום: יח"צ)
דורון אביב ודפנה הרלב אמרו היום: "אנו מודים לחברת מליסרון ולעומדים בראשה, ליאורה עופר ואופיר שריד ומאחלים לחברה המשך הצלחה ושגשוג רב".
ממליסרון נמסר כי עסקה זו הינה המשך ישיר ליישום התוכנית האסטרטגית של מליסרון לגיוון הפעילות ומקורות ההכנסה שלה בעולמות הנדל"ן, ולחיזוק זרוע המגורים לצד זרוע המסחר והמשרדים: "מליסרון מזהה בענף המגורים בישראל פוטנציאל רב ורואה בו תחום אשר יכול לשמש מנוע צמיחה משמעותי הן בפרויקטים עצמאיים והן בסינרגיה עם הפעילות הקיימת של מליסרון. במסגרת ההסכם בין הצדדים התחייבה קבוצת אביב שבבעלות דורון אביב ודפנה הר-לב שלא תעסוק בשנים הקרובות בתחום ההתחדשות העירונית".
נכון למועד חתימת ההסכם, לאביב ייזום כ-3,600 יח"ד לשיווק באזור המרכז: תל אביב, גבעתיים, רמת גן, הרצליה וחולון.  בין הפרויקטים המובילים: פרויקט ההסתדרות בגבעתיים, שחקים בהרצליה, מעוז אביב, חפץ חיים, טבנקין ורידינג בתל אביב ופרויקטים רבים נוספים בעיר רמת גן.
דפנה הרלב אשר משמשת כמנכ"לית אביב ייזום, תישאר בתפקידה לתקופה של עד שלושה חודשים ממועד השלמת העסקה בהם תסייע בחפיפת מנכ"ל חדש. אופיר שריד ימשיך לכהן כיו״ר הדירקטוריון.

אופיר שריד מנכ"ל מליסרון: ״הרכישה היום של מלוא האחזקות באביב ייזום היא אבן דרך משמעותית בחיזוק ופיתוח זרוע המגורים של מליסרון. המוניטין והניסיון הרב של אביב ייזום לצד העוצמה, היכולות והניסיון המקצועי של מליסרון יזניקו קדימה את פעילותה של אביב ייזום בדרכה להיות מהחברות המובילות בתחום הייזום והבנייה למגורים וההתחדשות העירונית בישראל. אני מודה לדורון אביב ודפנה הרלב שהובילו והצעידו את אביב ייזום בהצלחה רבה ובמקצועיות עד היום, ועל העבודה המשותפת בשנתיים האחרונות". 
את העסקה ייצגו מטעם מליסרון עוה"ד כפיר ידגר, אורי הלר ושרון שטראוס ממשרד גורניצקי ושות', ומטעם קבוצת אביב עוה"ד ישראל שמעונוב, שמרית מלמן ממשרד שמעונוב ושות' וכן עוה"ד עופר נועם ושי נועם ממשרד ח. נועם ושות'.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תמותו אשענזים מסרחים
    אסח 09/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 15
    תמותו אשכנזים מסרחים
    סגור
  • 1.
    מי רוצה ליזום איתי
    רונלי העלובה 09/2024/14
    הגב לתגובה זו
    9 0
    אני המצאה לא משוכללת שצריכה פיתוח
    סגור
  • שום פיתוח לא יעזור ליצורה כמוך
    רונלי היצור 09/2024/14
    הגב לתגובה זו
    14 0
    מה שנולד לא מפותח - לא יתפתח לעולם!
    סגור