השוק

ליאורה עופר ומליסרון מזנקים ברווחים: 603 מיליון שקל בחצי שנה

חברת מליסרון, דיווחה על תוצאות כספיות חזקות לרבעון השני ולמחצית הראשונה של שנת 2024, המלמדות על גידול ב-NOI, גידול ב-FFO, עלייה של 12% בפדיונות בקניונים, עלייה נוספת בדמי השכירות הריאליים ועלייה ברווח הנקי
מערכת ice | 
ליאורה עופר (צילום ורדי כהנא, shutterstock)
חברת מליסרון, בניהולו של אופיר שריד ובבעלותה של ליאורה עופר, דיווחה הבוקר על תוצאות כספיות חזקות לרבעון השני ולמחצית הראשונה של שנת 2024, המלמדות על גידול ב-NOI, גידול ב-FFO, עלייה של 12% בפדיונות בקניונים, עלייה נוספת בדמי השכירות הריאליים ועלייה ברווח הנקי. בתוך כך, החלה החברה באכלוס לראשונה של מגדל A בפרויקט הדגל 'לנדמארק' ת"א.
הפדיונות בקניוני מליסרון במחצית הראשונה של שנת 2024 גדלו בכ-12% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, תוך גידול של כ-5% בכמות המבקרים בקניונים. בחודש יולי 2024 נמשכה המגמה, ונרשם גידול של 8% בפדיונות (על-פי נתוני RIS). העלייה המתמשכת בפדיונות ובכמות המבקרים בקניונים תרמה גם לעלייה ריאלית ממוצעת של כ-7% בדמי השכירות בגין חוזים חדשים וחידושי חוזים, זאת בהמשך לעלייה של כ-10% בשנת 2023.
תוצאות הרבעון השני של שנת 2024: ה-NOI המיוחס לבעלים ברבעון השני של שנת 2024 עלה בכ-12% ל-378 מיליון שקל, בהשוואה ל-338 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נבעה מחתימה על חוזים חדשים תוך עלייה בדמי שכירות ומעליית המדד.
הגידול ב-NOI משקף בעיקר עלייה של כ-6% ב-NOI מנכסים זהים, וכן את ההכרה לראשונה ב-NOI בסך של כ-18 מיליון שקל בגין אכלוס מגדל A בפרויקט 'לנדמארק 'במתחם שרונה ת"א. להערכת החברה, בסוף השנה יעמוד קצב ה-NOI השנתי המיוחס לבעלים על כ-1.6 מיליארד שקל, בתמיכת המשך אכלוס פרויקטים חדשים שהקמתם הסתיימה, ובראשם פרויקט הדגל 'לנדמארק'.
ה-FFO ברבעון השני של שנת 2024 עלה בכ-13% לכ-289 מיליון שקל, בהשוואה לכ-255 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד – בעיקר כתוצאה מהגידול האמור ב-NOI ומירידה בהוצאות הריבית הריאלית, בקיזוז חלקי עם עלייה בהוצאות המיסים השוטפים. להערכת החברה, בסוף השנה יעמוד קצב ה-FFO השנתי על כ-1.25 מיליארד שקל, בתמיכת המשך אכלוס פרויקטים חדשים שהקמתם הסתיימה (לא כולל תרומת פעילות המגורים שאינה נכללת ב-FFO). 
בשורה התחתונה, הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה ברבעון השני של שנת 2024 עלה בכ-11% לכ-359 מיליון שקל, בהשוואה לכ-322 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווחים נבעה בעיקר מעליית שווי נדל"ן להשקעה בסך של כ-249 מיליון שקל (נטו ממס), בעוד שברבעון המקביל אשתקד הכירה החברה בעליית שווי מתונה יותר בסך של כ-184 מיליון שקל (נטו ממס), בקיזוז גידול בהוצאות המימון בתקופה.
תוצאות המחצית הראשונה של שנת 2024: במחצית הראשונה של שנת 2024 רשמה מליסרון עלייה של כ-10% ב-NOI המיוחס לבעלים לכ-731 מיליון שקל, בהשוואה לכ-663 מיליון שקל במחצית השנה המקבילה אשתקד, בעיקר הודות לעלייה האמורה בדמי השכירות, מעליית המדד ומאכלוס לראשונה של מגדל A בפרויקט לנדמארק בת"א. ה-FFO במחצית עלה בכ-11% לכ-554 מיליון שקל, בהשוואה לכ-498 מיליון שקל במחצית השנה המקבילה אשתקד. 
הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות במחצית עלה בכ-23% לכ-603 מיליון שקל, בהשוואה לכ-492 מיליון שקל במחצית השנה המקבילה אשתקד. ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות לרבעון השני של שנת 2024 עלה לכ-11 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-10.6 מיליארד שקל בסוף שנת 2023.
העלייה נבעה מהגידול האמור ברווח הנקי, כאשר במקביל חילקה החברה דיבידנד לבעלי המניות בסך של כ-200 מיליון שקל מתחילת השנה. במקביל לפרסום הדוחות, אישר דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד נוסף לבעלי המניות בסך של 90 מיליון שקל, שישולם בחודש הבא.
בתחום הייזום – ברבעון השני של 2024 הכירה החברה לראשונה בתרומת NOI בסך של כ-18 מיליון שקל בגין אכלוס מגדל A בפרויקט הדגל LANDMARK במתחם שרונה ת"א, וזאת לאחר שבחודש אפריל האחרון קיבלה החברה אישור לאכלוס (טופס 4) שטח של כ-100 אלף מ"ר משרדים.
לאחר אכלוסו המלא, צפוי המגדל להניב לחברה NOI שנתי בסך של כ-113 מיליון שקל. בנוסף לכך, לקראת סוף שנת 2023 החלה החברה בהקמת מגדל B בהיקף של כ-42.5 אלף מ"ר משרדים, 3,800 מ"ר מסחר ו-116 יחידות דיור, שבנייתו צפויה להסתיים במהלך שנת 2026 (חלק המגורים במהלך שנת 2027).
מגדל זה צפוי להניב לחברה עם אכלוסו המלא NOI שנתי של כ-43 מיליון שקל, לצד תוספת רווח גולמי ממכירת דירות המגורים בסך של כ-68 מיליון שקל. כמו כן, לחברה 13 פרויקטים נוספים הנמצאים בשלבי ביצוע ותכנון שונים הצפויים להניב לחברה לאחר אכלוסם המלא תוספת NOI בסך של כ-218 מיליון שקל עד סוף שנת 2029.
בתחום המגורים - לחברת אביב ייזום, המתמחה בבנייה למגורים ובהתחדשות עירונית (חלק מליסרון 50%), פרויקטים בתהליכי בנייה ובתכנון בהיקף כולל של כ-3,900 יחידות דיור (חלק אביב ייזום כ-2,390 יחידות דיור), הצפויים לתרום לאביב ייזום עם השלמתם הכנסות בסך של כ-9.2 מיליארד שקל ורווח גולמי של כ-1.6 מיליארד שקל.
אביב ייזום תחל בהקמתם של ארבעה פרויקטים בהיקף של כ-510 יחידות דיור במרכז הארץ כבר בשנה זו. מתחילת השנה מכרה חברת אביב ייזום 107 דירות בתמורה כספית של כ-424 מיליון שקל ובנוסף נרשמו 30 בקשות רכישה.
אופיר שריד מנכ"ל מליסרון: "מליסרון מציגה שיפור משמעותי במדדים הפיננסיים ברבעון השני של השנה עם עלייה ברווחים, גידול ב-NOI וב-FFO ועלייה נוספת בדמי השכירות הריאליים. על אף התקופה המאתגרת, בה מצויה מדינת ישראל, במחצית הראשונה של השנה נרשם גידול של 12% בפדיונות השוכרים בקניוני החברה וגידול בכמות המבקרים".
החברה ממשיכה בבנייה ובאכלוס הפרויקטים שבהקמה, כאשר ברבעון זה החל פרויקט לנדמארק (מגדל A) להניב לראשונה, ובהנבה מלאה המגדל צפוי להניב לחברה NOI בסך 113 מיליון שקל. במקביל אנו מתקדמים עם הקמת מגדל B, הכולל 42.5 אלף מ"ר משרדים, ו-116 יחידות דיור, וכן עם פרויקטי ייזום נוספים ברחבי הארץ, לרבות 'עופר נוף הגליל' ו'עופר יבנה' אשר בנייתם החלה והמצויים בשלבי שיווק מתקדמים".
"בפעילות הייזום למגורים, מכרה אביב ייזום מתחילת השנה107  דירות וחתמה בנוסף על 30 בקשות רישום של רוכשים. כמו כן, נערכת אביב ייזום להתחלת ההקמה של ארבעה פרויקטים נוספים עוד השנה".
יו"ר מליסרון, ליאורה עופר: "מחציתה הראשונה של שנת 2024 מסתיימת שעה שמדינת ישראל ואזרחיה עדיין מצויים בימים קשים ומאתגרים. עם זאת, חוזקתו של המשק הישראלי ושל החברה הישראלית ניכרים. מליסרון מאמינה בשגשוג המשק הישראלי, בעוצמתו וביכולתו להמשיך לצלוח את האתגרים".
"אנו ממשיכים ביישום האסטרטגיה לחיזוק ושימור ליבת הפעילות שלנו, באמצעות השבחת הקניונים ופארקי המשרדים, במקביל לפיתוח פעילויות נוספות בענף הנדל"ן, לרבות ייזום בנייה למגורים והתחדשות עירונית. תוצאות המחצית והרבעון מעידות על יכולותיה של החברה, איתנותה, חוזקתה ואיכות פעילותה. אנו מייחלים לימים של שקט וביטחון למדינת ישראל ולאזרחיה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה