נדל"ן ותשתיות

רגב תאשר? זה המהלך שנמצא על השולחן שנים - ועשוי לצאת לפועל

משרד התחבורה, בראשות מירי רגב, תומך כעת בהקמת רשויות תחבורה מטרופוליניות ובשדרוג רשות התחבורה הציבורית ליחידה עצמאית. שינוי זה בא לאחר שנים של התנגדות וביזור סמכויות לשלטון המקומי. עם זאת, הפרטים הסופיים של המהלך עדיין לא ברורים ויש חשש שהמהלך יוביל לחוסר יעילות אם לא יבוצע כראוי
מערכת ice | 
מירי רגב (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
בימים האחרונים, נרשמה תמיכה מפתיעה מצד משרד התחבורה והשרה מירי רגב ביוזמת רשויות התחבורה המטרופוליניות, לאחר שנים רבות של התנגדות לביזור סמכויות. המהלך, אם ייצא לפועל, יכלול הצעת חוק להקמת רשויות מטרופוליניות לניהול תחבורה בירושלים ובגוש דן, וכן ימיר את רשות התחבורה הציבורית ליחידת סמך עצמאית עם תקציבים ותקנים רחבים יותר. התמיכה המפתיעה הגיעה לאחר שזו הייתה נגנזת במקרים קודמים בשל התנגדויות למעבר סמכויות לשלטון המקומי.
לפי פרסום בלעדי של אסף זגריזק בגלובס, בעשור האחרון, ניסיונות להקים רשויות מטרופוליניות עלו בתוהו, החל מהמלצות ועדת סדן בשנת 2007 ועד לעיכוב של יוזמות קודמות של הממשלה ומשרד התחבורה. כל הניסיונות להטמיע את הרשויות בחוק ההסדרים נתקלו בהתנגדויות שונות, ובמיוחד חוסר רצון של משרד התחבורה לוותר על ריכוזיות הכוח שברשותו. מבקר המדינה אף ציין את החשיבות בהקמת רשויות מטרופוליניות, אך המהלכים עד כה לא הניבו תוצאות.
כעת, הגיש משרד התחבורה הצעה חדשה שתכלול הקמת רשות תחבורה מטרופולינית בכל אזור עם רצף טריטוריאלי, שתנהל את התחבורה הציבורית במקום משרד התחבורה. הרעיון הוא לשפר את תכנון התחבורה ולמנוע את חוסר הרציונליות הקיימת כיום כאשר לכל עירייה יש מדיניות שונה בנושא התחבורה הציבורית. בשילוב עם הקמת רשות התחבורה הציבורית כיחידה עצמאית, ייתכן שהמהלך יביא לשיפור משמעותי בשירות התחבורה הציבורית.
משרד האוצר, שלכאורה מתנגד להרחבת התקינה, גילה תמיכה ביוזמה, מה שמעיד על שינוי בגישות ובאינטרסים של הצדדים המעורבים. עם זאת, ישנה עדיין חוסר בהירות בנוגע לפרטים הסופיים של המהלך והאם הוא ייכנס לחוק ההסדרים או יועבר כהצעת חוק נפרדת. גורמים בענף מזהירים שהמהלך, אם יתבצע בצורה רשלנית, עלול להוביל להקמת מנגנון מסואב שיביא לחוסר יעילות במקום לשיפור השירות הניתן לאזרחים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה