נדל"ן ותשתיות

בהשקעה של 205 מיליון שקל: עסקת הענק של ריאליטי בהרצליה

קרן ריאליטי ריאליטי רכשה חטיבת קרקע גדולה בהרצליה מקרן היסוד תמורת כ-205 מיליון שקל הקרקע בשטח כולל של כ-40 דונם. ריאליטי, תפעל להשבחתה ולאישור תכנית לעירוב שימושים בדגש על מגורים. זוהי העסקה ראשונה של הקרן החמישית שפועלת תחת ריאליטי שגייסה עד כה סכום כולל של כ-2 מיליארד שקל
מערכת ice | 
מייסדי קרן ריאליטי: מיקי ורדי, אסף ורדי ואוהד רוזן (צילום טל גבעוני)
קרן ריאליטי הודיעה היום (שלישי), על רכישת חטיבת קרקע משמעותית מקרן היסוד, במכרז פרטי בשכונת נחלת עדה בצפון הרצליה, תמורת 205.5 מיליון שקל. הקרקע משתרעת על שטח של כ-40 דונם וממוקמת במיקום אסטרטגי בקרבת אוניברסיטת רייכמן, שדה התעופה שעתיד להיסגר ובצמוד לתחנת המטרו המתוכננת בכנפי נשרים וגישה לצירי תנועה מרכזיים בהם נתיבי איילון וכביש 531.
זוהי העסקה הראשונה של הקרן החמישית של ריאליטי לאחר שגייסה כ-2 מיליארד שקל. הקרן צפויה לבצע השקעות בהיקף של כ-4 מיליארד שקל בשנים הקרובות. חטיבת הקרקע היא חלק ממתחם עליו צפויה לחול תכנית תמ"ל, פיתוח הרובע הצפוני בהרצליה וכן תכנית של מחוז תל אביב ותמ"א 70, המאפשרת פיתוח עתידי להקמת 12,000 יח"ד, 300 אלף מ"ר לתעסוקה, 44 אלף מ"ר למסחר וכן שטחי ציבור. בכוונת ריאליטי לפעול להשבחת הקרקע ולייצר העצמה משמעותית של זכויות בניה לפרויקט בעירוב שימושים בדגש על מגורים.

הקרקע בהרצליה, צילום: צחי קיבנשטיין
לדברי דן מנחם, שותף בקרן ריאליטי: "בשנה האחרונה, פעלנו בסבלנות רבה לאיתור הזדמנויות בשוק והעסקה ממחישה את האסטרטגיה שמובילה הקרן, שהצטיידה במזומנים במטרה לנצל הזדמנויות ולפעול במהירות היכן שאחרים מתקשים בגלל סביבת הריבית הגבוהה והיעדר הנזילות. היתרון של הקרן בולט בשוק עוד יותר נוכח יכולתה שלה הקרן לבצע עסקאות גם ממקורותיה העצמיים וכן יכולתה לקבל מימון גם בעסקאות גדולות ומורכבות". 
מנחם, המשיך בדבריו ואמר: "השינויים המהירים בשוק הנדל"ן מאפשרים לנו להעצים את היתרון היחסי של הקרן ולפעול באופן בו אנו צופים שישיא תשואה עודפת למשקיעים. מתודולוגיית השקעה שפיתחנו לאורך השנים מסייעת להביא לפתרונות מול רשויות התכנון השונות והרשויות המקומיות ובסופו של תהליך אנו משביחים את הנכסים באופן שיטיב עם האוכלוסייה באזור, הרשות המקומית וכל בעלי העניין. אנו מאמינים מאוד בשוק הנדל"ן בישראל וממשיכים להשקיע בהתאם למדיניות אותה התווינו בקרן".

דן מנחם שותף בריאליטי, צילום: טל גבעוני
כזכור, ריאליטי גייסה במסגרת קרן השבחת הנדל"ן החמישית שלה כ-2 מיליארד שקל  מגופים מוסדיים מובילים לרבות חברות ביטוח, בתי השקעות, קרנות פנסיה, אוניברסיטאות לצד משקיעים פרטיים, אוניברסיטאות, קיבוצים, פאמילי אופיס, חברות פרטיות מובילות וגופי השקעה נוספים. 
בכוונת הקרן להשקיע בכ-20-30 פרויקטים בסקטורים שונים בענף הנדל"ן תוך התמקדות בפרויקטים בעירוב שימושים עם דגש על מגורים, ובפיזור גיאוגרפי נרחב בדגש על מרכז הארץ.
בשלוש השנים האחרונות, הקבוצה ביצעה מספר אקזיטים בהיקף של כ-1.5 מיליארד שקל, ביניהם  מכירת זכויות במגדל ארמון בחיפה ,מתחם אופיס באזור, מתחם התחיה בתל אביב, בית מרס ומתחם דיסקונט בדרום תל אביב, מרכז הקליטה במבשרת ציון וכן פרויקט תאומי הגלים בהרצליה פיתוח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה