נדל"ן ותשתיות

הבית נכנס לפינוי-בינוי? שימו לב להתנהלות עורך הדין שלכם

"ממון" מדווח כי מפנייה חדשה שהוגשה לוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין בישראל עולים מקרים שבהם עורכי הדין של הדיירים דורשים עמלות מספקים בפרויקטים ולעיתים אפילו תובעים לקבוע את זהות עורך הדין שייצג את היזם. קובי אוחיון, ראש מינהלת התחדשות עירונית בעיריית באר-שבע: "למנוע מצב של התחייבות התושבים מול גורמים שינצלו את תמימותם"
מערכת ice | 
התחדשות עירונית בתל אביב (צילום רועי בן נתן)
ענף ההתחדשות העירונית מספק פרנסה לשורה של בעלי מקצוע, כולל מפקחים, שמאים וכמובן - היזם. עורכי הדין בדרך כלל מתקשרים ראשונים עם בעלי הדירות, מה שמקנה להם כוח בבחירת זהות המעורבים בפרויקט; אם נכנסתם לפרויקט התחדשות עירונית, חוסר הניסיון והרצון לסמוך על עורך הדין שישמור על האינטרסים שלכם עלולים לעלות לכם ביוקר.
ב"ממון" מדווחים כי על פי מכתב ששלח עו"ד איתמר פנץ, יו"ר הוועדה להתחדשות עירונית בלשכת עורכי הדין, ישנם מקרים בהם עורכי דין דורשים עמלות שעלולות להגיע עד 15%-10% משכרם מספקי שירות בפרויקטי התחדשות עירונית.
לדבריו, ישנם מקרים בהם עורכי דין של דיירים דורשים לקבוע את זהות עורך הדין שייצג את היזם בפרויקט כתנאי להשתתפות אותו היזם במכרז או בפרויקט; לעיתים עורכי הדין של הדיירים דורשים מבא הכח של היזם לשלם חלק משמעותי משכר הטרחה שלהם.
"אנשים כל כך רגילים לחיות בתוך התופעה שהם אפילו לא מבינים שזו התנהלות לא אתית", אמר עו"ד פנץ ל"ממון". "זה קורה בכל מקום ובכל עיר. לכן חשוב שיהיה גילוי דעת של ועדת האתיקה, כדי שהתנהלות כזאת לא תיראה נורמטיבית".

כדאי לכם להיות מעורבים
הדרך להימנע ממצבים כאלה היא להקים נציגות חזקה של בעלי הדירות שתפעל מול עורך הדין של הפרויקט לאורך כל הדרך. גם לאחר שהדיירים בחרו בעורך דין שייצג אותם, הם צריכים להישאר מעורבים בבחירת אנשי המקצוע האחרים.
בנוסף, ברשויות המקומיות פועלות מינהלות התחדשות עירונית, שעומדות לרשות דיירים ומספקות להם מידע וייעוץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה