נדל"ן ותשתיות

בהשקעה של כ-100 מיליון שקל: זה פרויקט הענק של עיריית נתניה

החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון תקים 6 שוברי גלים בין חוף, לגון למלון איילנד, במסגרת שלב ב' של פרויקט ההגנה על המצוק החופי בנתניה. עלות ההשקעה בפרויקט מסתכמת בכ-100 מיליון שקל. מטרת הפרויקט: לספק הגנה טובה וארוכת טווח למצוק המסוכן והמאוכלס ביותר בישראל

מערכת ice | 
סילמן ופיירברג (צילום רן אליהו)
החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון  החלה בביצוע שלב ב' בפרויקט הגנת המצוק בנתניה בחלקו הדרומי. טקס תחילת העבודות התקיים היום (שלישי) במעמד השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, ראשת העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר, מנכ"ל החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון, אילן לביא, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, אסף יזדי, ומנכ"ל העירייה, יורם כהן.
העבודות, אשר בהשקעה כספית כוללת של כ-100 מיליון שקל,  יכללו בנייה של 6 שוברי גלים בקטע החוף שבין חוף לגון מדרום למלון איילנד מצפון, בהמשך ל-6 שוברי הגלים שכבר הוקמו מצפון להם, והזנת חול בחופים בהיקף של כ-250 אלף מ"ק, זאת בכדי להרחיב את החופים לתועלת הציבור ובד בבד להרחיק את גלי הים משפת המצוק על רקע משבר האקלים ועליית מפלס הים. 
הקמת שוברי הגלים יספקו הגנה ימית משמעותית. בסיום הפרויקט יזכה הציבור לתוספת שטחי חוף בהיקף של למעלה מ-30 דונמים בנוסף ל-30 הדונמים שכבר התווספו בחלק הצפוני. העבודות צפויות  להסתיים בעוד כשנתיים (יוני 2026). 
למען בטיחות הציבור, חל איסור מוחלט להיכנס לתחומי השטח בו יבוצעו עבודות הזנת החול והקמת שוברי הגלים. על כן המעבר והשהייה בקטע החוף שבין חוף לגון לחוף סירונית יישארו סגורים עד לסיום העבודות.
ההגנה על המצוק בנתניה הינו פרויקט שוברי הגלים הגדול ביותר שמקודם בארץ, והוא כולל הקמה של 12 שוברי גלים מחוף סירונית דרומה עד לחוף לגון והזנת חול לצורך הרחבת רצועת החוף. הפרויקט שהחל באפריל 2021 מתפרש על פני כ-3.5 ק"מ של רצועת חוף. 
השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: " בזכות שיתוף הפעולה שיש בין המשרד להגנת הסביבה, החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון ועיריית נתניה, אנחנו משמרים את קו החוף של נתניה. ההגנה על מצוקי הים התיכון היא משימה לאומית שהמשרד להגנת הסביבה מקדם לאורך כל חופי הים התיכון, ובעיר נתניה בפרט".
ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר: "פרויקט ההגנה על המצוק הינו פרויקט דגל של נתניה אותו מבצעת החברה להגנה על מצוקי החוף – חברה שהוקמה לאחר אינספור ישיבות שקיימתי בנושא עם גורמי הממשלה השונים ובעקבות פנייה שלי לבג"צ. מדובר באחד הפרויקטים החשובים, החדשניים והשאפתניים שנעשים בארץ".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה