השוק

החצר של משפחת אדלסון תצומצם: פרויקט הענק של הרצליה נחשף

לאחר שהוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב אישרה את תוכנית חזית הים הרצליה והחליטה כי חלק משטח הגן של בית משפחת אדלסון יופקע, הערר שהגישה הרצליה נגד התוכנית נדחה. התוכנית כוללת הקמת שוברי גלים והריסת "בית הצדף", מערה שאותה הקים ניסים כחלון

מערכת ice |  1
מרים אדלסון (צילום יונתן זינדל פלאש90)
בחודש יוני האחרון דווח כי הוועדה  המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב אישרה את תוכנית חזית הים הרצליה. במסגרת התוכנית, הוחלט כי תופקע רצועה ברוחב של 6 מטר משטח הגן של בית משפחת אדלסון.
היום (שלישי) מפרסם עיתון "דה מרקר", כי אותה תוכנית עברה את שלב התנגדויות הציבור ובכך קיבלה אישור להמשיך בהליכים הנדרשים. בעקבות כך,  ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, החליטה לדחות היום (שלישי) את הערר שהגישה עיריית הרצליה נגד התוכנית.
אותה תוכנית, עליה אחראית רשות מקרקעי ישראל, קובעת כי תתאפשר הקמת שוברי גלים. לצד זאת, אותה תוכנית קובעת כי "בית הצדף", מערה ייחודית שאותה הקים ניסים כחלון, תיהרס. 
לצד זאת, הוחלט כי גם חלק מחצר בית משפחת אדלסון, אשר שימש בעבר כביתו של השגריר האמריקאי, ייגרע. אותה החלטה נובעת מהרצון להעניק לציבור גישה נוחה יותר לטיילת שצפויה להיבנות מול החוף.
כאמור, אותה תוכנית עברה את שלב ההתנגדויות. אחת הטענות שהופנו נגד הפרויקט הגיעה מטעם הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה. אותה ועדה טענה כי לה יש את הסמכות לקבוע מהו הפתרון הראוי למניעת הנסיגה של החופים יחד עם מהנדסת העיר.
לצד זאת, הוועדה טענה כי על התוכנית לפתור את סוגיית "הכתם הצהוב" הזרחני בחוף אפולוניה, אשר נמצא במקום במשך שנים. לטענת גורמים הבקיאים בנושא. מדובר בכתם זיהומי שגרם מפעל תע"ש שהיה פעיל בחוף.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    החוף הפך למתחם מוסלמים, היה טוב היו זמנים (ל"ת)
    מרץ 07/2024/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור