נדל"ן ותשתיות

הסוף למשבר הנדל"ן בישראל? זה המכרז הקריטי שיוצא לדרך

משרד הבינוי והשיכון פרסם מכרז למתן שירותי ארגון וביצוע בחינות מקצועיות שייערכו במדינות המוצא למועמדים לעבודה בענף הבנייה בישראל
מערכת ice | 
אילוסטרציה AI
משרד הבינוי השיכון פועל בחודשים האחרונים במספר רב של ערוצים על מנת לשמור על הרציפות התפקודית בענף הבנייה, בתוך כך קודמו החלטות ממשלה להגדלת מכסת העובדים הזרים, הושק מסלול פרטי להבאה של 20,000 עובדים זרים, התקיימו מיונים בחו"ל לעשרות אלפי עובדים, אושרו פריסות תשלומים במכרזי מדינה ותקציבים רבים מופנים לטובת הסרת חסמים וקידום פרויקטים ברחבי הארץ. 
יחד עם זאת, המחסור בעובדים מיומנים בענף הבנייה נמשך, בפרט בתחום העבודות הרטובות לרבות, ריצוף, טיח, טפסנות וברזלנות. חשוב לציין כי אופן גיוס העובדים הזרים מחייב הליך מיונים מוסדר, הנעשה באמצעות גיוס מקצועי, תוך שמירה על טוהר המיון וצמצום האפשרות לגביית דמי תיווך מהעובדים, וכן שמירה על זכויותיהם של העובדים בהגיעם לעבודה בישראל, במטרה להבטיח, ככל האפשר, את כניסתם של עובדים מקצועיים לענף הבניין בארץ.

שלב מיון העובדים הזרים מתבצע לרוב במדינת המוצא שלהם, והוא מהווה שלב קריטי בהבטחת מקצועיות העובדים המגיעים ארצה והבטחת קליטה מוצלחת בישראל. במכרז שפורסם, פונה משרד הבינוי והשיכון למגוון רחב של גופים העונים לדרישות הסף, עבור מתן שירותי ארגון וביצוע הבחינות המקצועיות למועמדים לענף הבנייה, תוך התחשבות בכלל הפרמטרים הנדרשים לשם ביצוע הליך מיון יעיל, תקין ומקצועי. 
יודגש כי על פי מסמכי המכרז, הגופים המעוניינים להציע מועמדותם, ידרשו להציג תכנית סדורה לאופן מיון העובדים הזרים בארץ מוצאם, הכוללת, בין היתר את שיטת הבחינה ואת מתודולוגית הבחינה. המועד האחרון להגשת הצעה למכרז הינו בתאריך 25.8.24 בשעה 12:00. יצוין כי בכוונת המשרד לבחור עד 4 זוכים במכרז. 
שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: "אני רוצה לברך את כלל גורמי המקצוע שפעלו למימוש צעד זה שיפתח דרך יצירתית נוספת להבאת אלפי עובדים זרים איכותיים לענף הבנייה, משרד הבינוי והשיכון ימשיך לפעול ביתר שאת ובכל האמצעים שעומדים לרשותו על מנת לשמור ולהעצים את חוזקו של ענף הדיור בישראל."
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן: "משרד הבינוי והשיכון מקדם מגוון פתרונות לפערים שנוצרו בענף הבנייה במהלך המלחמה. המשרד עובד לילות כימים  במטרה להגדיל את כוח העבודה הנמצא בארץ. בחודשים האחרונים קידמנו מספר מודלים להבאת עובדים זרים, פרסמנו קול קורא לחברות ביצוע זרות ועוד. חשוב לציין כי הדרך המרכזית להבאת עובדים זרים כיום הינה באמצעות ביצוע מיונים בחו"ל והתקשרות עם תאגידי כח אדם. אני צופה כי המכרז שפורסם יכניס גורמים חדשים ומקצועיים לתחום באמצעותם יוכל המשרד למיין עובדים רבים יותר בקצב גבוהה יותר ולהבטיח כניסה מהירה ומקצועית שלהם לישראל."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה