השוק

דרמה בשיכון ובינוי: "סיידוף כבר חתם לי על מכירת השליטה בחברה"

תמיר כהן, המנכ"ל היוצא מחברת שיכון ובינוי, טוען כי נתי סיידוף כבר חתם על לו מסמך מכירת השליטה בחברה אך הדבר לא התרחש בשל התנהלות פסולה של סיידוף
מערכת ice |  1
תמיר כהן, יו"ר ומנכ"ל שיכון ובינוי. הדמיה: גיא איגדרא אדריכלים (צילום סיון פרג')
החודש, תמיר כהן התפטר מחברת שיכון ובינוי במהלך דרמטי. המהלך הצית חרושת שמועות על כך שסיידוף צפוי למכור את מניותיו בחברה, אך היו"ר החדש מיהר להוציא הצהרה כי מדובר בשמועות בלבד ואין לו כל כוונה לעשות כן. על המינויי החדש אמר סיידוף: "החברה ממשיכה להתקדם בדרכה החדשה עם מינויו של עמית בירמן לממלא מקום מנכ"ל שיכון ובינוי. אנו מאחלים לעמית בהצלחה רבה". 
על פי דיווח חדש בכלכליסט, כהן טוען במכתב ששלח לסיידוף כי הוא חתם לאחרונה על מסמך עקרונות עם קבוצת משקיעים בהובלת כהן, שלפיו הוא ימכור את השליטה (41.2%) בשיכון ובינוי לקבוצת המשקיעים.על פי אותו מכתב, במסמך העקרונות נכתב במפורש שכהן ייצג אישית את קבוצת הרוכשים כבעל השליטה בחברה.
על פי הנטען במכתב, מסמך העקרונות למכירת השליטה בשיכון ובינוי מסיידוף לקבוצה בראשות כהן היתה כפופה לחתימה על הסכם מפורט, אך הדבר לא התרחש בשל התנהלות פסולה של סיידוף: "לאחר שהתקשרתם בהסכמים איתנו, המשכתם במשא ומתן עם גורמים אחרים, העליתם דרישות ובקשות שלא סוכמו במסמך העקרונות, ובכך מנעתם את קידומו של מסמך העקרונות והפיכתו להסכם מחייב".
כזכור, לפני כשבועיים סיידוף הודיע על מכירת פעילות החברה בניגריה. הפעילות הזו בעידן של סיידוף הייתה פעילות מפסידה וגרמה ללא מעט נזקים לקבוצה, נזקים שעלו הרבה מאוד כסף. המכירה תתבצע תוך ששיכון ובינוי מפסידה עוד 80 מיליון דולר. ככל והעסקה תבשיל לידי הסכם מחייב, החברה צופה כי תרשום בדוחותיה הכספיים לשנת 2024, הפסד חשבונאי שאינו תזרימי בטווח של כ-60-80 מיליון דולר ואילו תזרים המזומנים החיובי שעשוי להתקבל יהיה כ-93 מיליון דולר. בהתאמה, צבר העבודות של החברה יקטן בסך של כ-162 מיליון דולר.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תחליטו כבר (ל"ת)
    מבין עניין 07/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור