נדל"ן ותשתיות

בשורה איומה לשוכרי הדירות בישראל: כמה אתם משלמים יותר?

WeCheck מפרסמת את מדד נתוני השכירות של ישראל לחודש יוני: היצע הדירות נמוך בהשוואה לקיץ של השנה שעברה, נרשמת עלייה נוספת במחירי הדירות, מגמת עליית המחירים ממשיכה, החודש נרשמה עלייה נוספת של 0.7% במחירים הארציים. היצע הדירות להשכרה הצטמצם ב-27.8% בהשוואה ליוני אשתקד
מערכת ice | 
מחירי הדירות בישראל (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי, shutterstock)
חברת הפינטק WeCheck המתמחה בשוק הנדל"ן, השכירות והמשכנתאות, מפרסמת את נתוני שוק השכירות בישראל נכון לחודש יוני 2024. הנתונים מבוססים על מידע אמת מעשרות אלפי דירות ברחבי הארץ ומבוסס על מחירי חוזי השכירות הסופיים בהן. הנתונים מתעדכנים מדי חודש וזמינים גם במערכת RentAI, המציגה נתונים שכירות עדכניים ברחבי הארץ עד לרזולציה של שכונות ורחובות.
הנתונים לחודש יוני מצביעים על עלייה נוספת במחירי הדירות ברחבי הארץ, עם עלייה של 0.7% בחודש יוני, זאת לאחר עלייה של 1.1% בחודש מאי האחרון. למרות עליית המחירים, השוק עדיין לא חזר למחירים של השנה שעברה, עם פערים של כ-2.9% בהשוואה ליוני 2023.  

נכון לחודש יוני, שיאניות המחירים מקרב הערים הגדולות הן תל אביב, ירושלים והרצליה. בתחתית הרשימה נמצאות באר שבע, חיפה ואשקלון. העיר עם ההתייקרות החדה ביותר היא חולון שרשמה עלייה של 2.2% במחיר השכירות הממוצע בחודש אחד. היצע הדירות להשכרה ממשיך לרדת, כאשר חלה ירידה של כ-4.4% בממוצע מחודש מאי לחודש יוני, ובהשוואה ליוני 2023 חלה הצטמצמות של כ- 28.7%.
מנכ"ל WeCheck רמי רונן: "נתוני חודש יוני ממשיך את המגמה של עליית המחירים בתקופת הקיץ, אחרי העלייה של 1.1% בחודש מאי, חודש יוני מראה עלייה נוספת של 0.7% במחירים הארציים. בנוסף, אנו עדים למגמה של צמצום היצע הדירות להשכרה, עם ירידה של 4.4% בהיצע בהשוואה לחודש הקודם וכ-28.7% אל מול יוני אשתקד. מגמה זו נובעת ממיעוט דירות חדשות הנוספות לשוק, נטייה לחידוש חוזים קיימים ויציאה של דירות מהשוק לאור הריבית הגבוהה מול תשואת השכירות הנמוכה. המשך מגמה זאת יוביל ללחץ על המחירים בחודשים הקרובים.
תל אביב ממשיכה להוביל את טבלת המחירים עם עלייה של 1%, שמתונה יותר בהשוואה לחודש מאי בו נרשמה עלייה של 2.5% בחודש בודד. למרות זאת, תל אביב לא התאוששה ונמצאת בפער של 4.1% מתחת למחירי יוני 2023.  ירושלים וחיפה מראות "תיקון טכני" מול עליות בחודשים האחרונים ועדין גבוהות מול שנה שעברה. חשוב לציין כי למרות עליית המחירים, השוק עדיין לא חזר למחירים של השנה שעברה, עם פערים של כ-2.9% בהשוואה ליוני 2023. חשוב לציין שבחודש יוני שנה שעברה ראינו עליה של 2% ולכן הפער לא נסגר עדין אבל קו המגמה הוא לסגירת הפער.
בהיבטי ההיצע, ישנה ירידה חדה מחודש לחודש באשדוד ונתניה שם נרשמו ירידות של מעל 20% בהיצע הדירות להשכרה בהשוואה למאי. מגמה זו, אם תימשך, עלולה להוביל לעליות מחירים במהלך הקיץ. מנגד, באר שבע רושמת עלייה משמעותית של כ-21% בהיצע לעומת החודש הקודם".
חשוב לציין שפעם נוספת, המדינה מפרסמת נתונים גבוהים יותר מהמציאות בשוק. עליות המחירים אכן קיימות, בטח בתקופת הקיץ, אבל הנתונים שהוצגו ע"י הלמ"ס שמראים עלייה של 4.2% במחירים בחודש אחד מייצרים לחץ מחירים ופוגעים בסופו של דבר בשוק, בבעלי הדירות ובעיקר בשוכרים. בנוסף, פרסום נתונים גבוהים יותר מהמציאות בשוק במדד השכירות גוררים גם עלייה חדה יותר במדד המחירים לצרכן, שכמובן משפיע על הכיס של כולנו מדי יום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה