השוק

שוק הנדל"ן: הבנקים חזרו לתת משכנתאות - לקראת עליית מחירים נוספת?

מנתוני בנק ישראל עולה תמונה מעניינת לפיה ביצועי המשכנתאות על ידי המערכת הבנקאית עמדו על 7.7 מיליארד שקל, ללא שינוי מחודש מאי וזה אומר ששוק הנדל"ן מתחיל להתעורר מצד הביקוש
ניצן כהן |  3
בנקים-אילוסטרציה (צילום shutterstock, Magma Images, פלאש 90/ יוסי אלוני)
מנתונים של בנק ישראל והפיקוח על הבנקים עולה כי בחודש יוני נתנה המערכת הבנקאית משכנתאות בהיקף כספי כולל של 7.7 מיליארד שקל, ללא שינוי מהרמה בחודש מאי ואלה נתונים מעניינים מאוד שמצביעים על התכנסות לתחזיות לפיהם צד הביקוש לדיור מתחיל להתעורר וצובר קצב משמעותי.
עכשיו נסביר לרגע את החשיבות של הדברים. שוק הנדל"ן התחיל להידרדר כשהריבית התחילה לעלות וזה דבר טבעי אבל כשהחלה המלחמה אחרי האסון הנורא של ה-7 באוקטובר, הרי ששוק הנדל"ן, לפחות בצד ההיצע שלו, קפא מלכת.
בגלל הריבית הגבוהה שהוציאה את הרוכשים משוק הנדל"ן הרי שהקבלנים ויזמי הנדל"ן הביאו מהר מאוד שהלקוחות בורחים להם והם פשוט הפסיקו להגיש בקשות להיתרי בניה חדשים וזה אומר "התאמת ההיצע לביקוש החדש".
עכשיו מה קורה בשוק הנדל"ן? על פי קונצנזוס הניתוחים בשוק ההון צד הביקוש מתעורר מהר ביחס לצד ההיצע ועם ההתאוששות המהירה של הישראליות מאסונות, הרי שצד הביקוש מתאושש על סטרואידים ופוגש צד היצע שיכול להגיב רק תוך שנתיים והשורה התחתונה היא התפרצות של עליית מחירים.
ברקע הדברים נציין כי נקודת השפל בביצועי המשכנתאות נעה סביב ה-5 מיליארד שקל בחודש ואילו נקודת השיא הייתה ברמה של כ-13 מיליארד שקל וכרגע השוק מתייצב חודש שני ברציפות על כמעט 8 מיליארד שקל בחודש. שיהיה בהצלחה לכולם.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מחזור המשכנתאות ? (ל"ת)
    דני 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 2.
    מגמתי
    Xx1 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מקסימום שטויות במינימום זמן...
    סגור
  • 1.
    הלוואה
    ויטלי סנדול 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אם כך.....עניים בישראל חייבים לקחת הלוואה ולעזוב את הארץ
    סגור