נדל"ן ותשתיות

דרמה באסדת לוויתן: מהלך חסר תקדים בשווי מיליוני שקלים בשנה

המועצות חוף הכרמל וג'סר א-זרקא פנו בבקשה לכנס ועדה אשר מטרתה לשייך את שטח אסדת הגז הגדולה בישראל, לשטחן המוניציפלי. על פי נייר העמדה, מרבית התשתיות היבשתיות המשרתות את האסדה, כמו גם ההשלכות הסביבתיות שלה, משפיעות על המועצה. אלא שבישראל לא ידוע על מקרה בו אושרה גביית ארנונה על שטחי ים
מערכת ice | 
אסדת לוויתן (צילום אלבטרוס)
המועצה האזורית חוף הכרמל ומועצה מקומית ג'סר א-זרקא, פנו לשר הפנים משה ארבל בבקשה לכנס ועדה גיאוגרפית אשר מטרתה לשייך את שטח אסדת הגז הגדולה בישראל, לווייתן, אסדת הגז הגדולה בישראל, לשטחן המוניציפלי. המטרה היא לאפשר להן גביית ארנונה מהמתקן, בהיקפים המוערכים ב-7 עד 10 מיליון שקל בשנה. 
לפי פרסום בלעדי של דותן לוי בכלכליסט, בנייר עמדה שהוצג לחברי מליאת מועצת חוף הכרמל הודגש כי גם אם האסדה ממוקמת מחוץ לשטח השיפוט של המועצה, והיא איננה נתונה לסמכותה, מרבית התשתיות היבשתיות המשרתות את האסדה, ומרבית ההשלכות הסביבתיות, קשורות למועצה ומשפיעות עליה במישרין.
לוי מדגיש בכלכליסט כי בישראל לא ידוע כיום על מקרה שבו אושרה גביית ארנונה על שטחי ים. אסדת הגז לווייתן ממוקמת בים התיכון במרחק של כ־9 ק"מ מחוף דור, ונמצאת במים הטריטוריאליים בשטח המוגדר כשטח גלילי, שטח אינו שייך לאף רשות מוניציפלית. בנייר העמדה הודגש כי המועצה השקיעה משאבים רבים לכל אורך הליך אישורה של תוכנית המתאר הרלבנטית כדי למזער את הפגיעה בתושבים ובסביבה. 
לאחרונה מאגר לוויתן חתם על עסקה עם תחנת הכוח דליה במסגרתה ימכור גז טבעי לתחנת הכוח בהיקף כספי כולל של 650 מיליון דולר. הפעילות של עולם הגז הטבעי הישראלי נמצאת כרגע בסיכון לא קטן ומובן. עסקה במסגרתה לוויתן מוכרת גז טבעי בישראל היא משמעותית מאוד הן בשל המחירים הטובים יחסית שהעסקה נחתמה (קרוב מאוד למחירי היצוא) אבל בשל העובדה שמדובר בהולכה פנים ארצית הרי שהעלויות נמוכות יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה