נדל"ן ותשתיות

אחת הערים המבוקשות בישראל מתרחבת: מאות דירות חדשות בדרך

תוכנית להתחדשות עירונית במתחם מורדי הגטאות הנושק לעיר העתיקה בבאר שבע אושרה, במסגרתה  ייבנו כ-280 יחידות דיור במבני מגורים של 5-8 קומות ובמגדל בן 20 קומות. בנוסף כוללת התוכנית כ-2,700 מ"ר של שטחי מסחר בקומת הרחוב, כ-1,650 מ"ר עבור שטחי ציבור שישולבו בקומות הקרקע של מבני המגורים ועוד
מערכת ice |  2
התחדשות עירונית בבאר שבע (צילום מילובלבסקי אדריכלים)
הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז דרום אישרה להפקדה תוכנית להתחדשות עירונית במתחם מורדי הגטאות הנושק לעיר העתיקה בבאר שבע. התוכנית קודמה ביוזמת מנהלת ההתחדשות העירונית של עיריית באר שבע ורשות מקרקעי ישראל.
התוכנית משתרעת על שטח כולל של כ-21 דונם הממוקם בתפר שבין העיר העתיקה לשיכון דרום. במסגרת התוכנית ייבנו כ-280 יחידות דיור במבני מגורים של 5-8 קומות ובמגדל בן 20 קומות. בנוסף כוללת התוכנית כ-2,700 מ"ר של שטחי מסחר בקומת הרחוב, כ-1,650 מ"ר עבור שטחי ציבור שישולבו בקומות הקרקע של מבני המגורים ובמגרש שיוקצה לצורכי ציבור, וכן הרחבת בית הספר "בית יעקב" הקיים. 
התכנית קובעת גם מתחם לשימור הכולל מבנה היסטורי ואלמנטים נוספים לשימור ומגדירה את שטחם כמגרש למבנים ומוסדות. התוכנית נערכה על ידי משרד מילוסלבסקי אדריכלים.
תמר פוריה מהנדסת העיר באר שבע, ציינה כי בשטח התוכנית קיימת היום בנייה צמודת קרקע לא מוסדרת של כ-14 יח"ד ומדובר במבנים במצב תחזוקתי ירוד. למרות שחלה תוכנית בשטח משנת 2005 המאפשרת הגדלת זכויות ל–144 יח"ד עם תוספת שצ"פ וחניות ציבוריות, היא לא יצאה אל הפועל.
בתוך כך, המנהלת להתחדשות עירונית החליטה בתאום עם התושבים ועם רמ"י המחזיקה בחלק ניכר מהקרקעות במתחם, לקדם תכנון חדש ועדכני שיחבר את המתחם לעיר העתיקה באמצעות הסדרת רשת רחובות המשכית לרחובות הסמוכים בעיר העתיקה ובאמצעות הוראות לבינוי מרקמי עם דופן רחוב פעילה, מסחר בקומות הקרקעת וגינות משותפות פנימיות התואמות את הוראות הבינוי בעיר העתיקה. 
קובי אוחיון, ראש המנהלת להתחדשות עירונית, מציין כי "ישנה חשיבות חברתית רבה בקידום המתחם. צוות המנהלת נמצא בקשר שוטף עם התושבים לאורך תהליך התכנון ופועל לייצר תוכנית שניתן יהיה להוציא אל הפועל בהקדם האפשרי, בשיתוף עם רשות מקרקעי ישראל".
"התוכנית מהווה נדבך נוסף ומשלים בהתחדשות העיר העתיקה בבאר שבע ומהווה מחבר חשוב בין העיר העתיקה לבין פארק נחל באר שבע ודופן שד' אימבר בעיר. התוכנית מצטרפת לתוכניות התחדשות חשובות באזור שיצרו דופן עירונית איכותית, פעילה ואטרקטיבית".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מכוער
    אורי 06/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מיבנים חסרי אופי ומעוף
    סגור
  • 1.
    מושחתים כולם
    דוו יצחק 06/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ליצנים במקום לקדם תעסוקה בונים עוד דירות ללא תועלת כשגם ככה יש הגירה שלילית בעיר !
    סגור