נדל"ן ותשתיות

רשות המסים בנתון מטורף: כמה ישראלים בעלי 8 דירות ויותר?

בסך הכל, 1.63 מיליון ישראלים מחזיקים בבעלותם דירה אחת; כ-290 אלף מחזיקים בבעלותם שתי דירות, ולא פחות מ-86 אלף הם בעלים של שלוש דירות או אפילו מעבר לכך. מספרם של בעלי שמונה דירות ויותר קפץ בחמש השנים האחרונות ב־66%. מספר בעלי שש דירות והלאה עלה ב־54%
מערכת ice | 
רשות המסים (צילום shutterstock)
בעוד אתם נאבקים בשיניים לשלם את המשכנתא של הדירה היחידה שלכם, בישראל יש מספר לא מבוטל של 'מרבי נכסים', מי שהם בעליהם של שלוש דירות ויותר. בחמש השנים האחרונות, מאז 2018, עלה מספרם ב־40%, זאת על פי נתוני רשות המסים שפורסמו בגלובס.
בין כל הנתונים הללו, משתקף כי 1.63 מיליון ישראלים מחזיקים בבעלותם דירה אחת; כ-290 אלף מחזיקים בבעלותם שתי דירות, ולא פחות מ-86 אלף הם בעלים של שלושה דירות או אפילו מעבר לכך.

ההבדל המעניין הוא שבעוד שמספר בעלי 3 דירות ויותר זינק ב-40%, אלו שמחזיקים בדירה אחת בלבד עלה רק ב־21%, כמעט כפול. קבלו את הנתון הבא - מספרם של בעלי שמונה דירות ויותר קפץ בחמש השנים האחרונות ב־66%. מספר בעלי שש דירות והלאה עלה ב־54% על פי הנתונים.
שנת 2021 הייתה שנת מפנה עם שיא של כל הזמנים בהיקף רכישת דירות, כאשר לא פחות מ-150 אלף עברו ידיים אז, ההאטה החלה ב-2022, כשחלה ירידה גם בבעלי הדירות המרובות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה