דיגיטל וטק

לא רק דירות ונכסים: בקרוב תרשו גם חשבונות פייסבוק ואינסטגרם

מליאת הכנסת אישרה בטרומית את אחד החוקים שאם היו חושבים עליהם לפני עשור, זה ככל הנראה היה מעלה גיחוך, אך הפך נושא חשוב וכאוב של ממש. בקרוב תוכלו להשאיר בירושה גם חשבונות ופרופילים ברשתות החברתיות
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום vecteezy)
מליאת הכנסת התנסה היום (רביעי) ואישרה בקריאה טרומית תיקון להצעת חוק הירושה של ח"כ ארז מלול. 24 חברי כנסת תמכו בהצעה, כאשר לא היו מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת החוקה של הכנסת.  
בהצעת החוק מוצע לקבוע כי אדם יוכל להוריש בצוואה את הזכות להפעיל חשבון ברשת חברתית ששייך לו.  בדברי ההסבר להצעה נכתב: "במדינת ישראל, אין התייחסות בחקיקה לנושא הורשת זכויות דיגיטליות למשפחתו של הנפטר. בהיעדר חקיקה ייעודית, הגישה למידע דיגיטלי שנותר אחרי מות האדם כפוף לחוזה שבין המשתמשים לבין ספק השירות (כמו אפל, פייסבוק, גוגל ושירותים דומים)". 

עוד נכתב בדברי ההסבר כי "אצל ספקים מסוימים, על מנת לקבל גישה לחשבונות המקוונים של הנפטר נדרשים בני משפחתו לפנות לבית המשפט כדי לקבל צו משפטי מיוחד לספקי האינטרנט. במקרים אחרים, אין אפשרות כלל לגשת לחשבונו הדיגיטלי של הנפטר ברשת החברתית".
לסיום, נכתב: "זהו גם המצב המשפטי ברוב מדינות העולם, למעט ארצות הברית, שם נקבעה הסדרה מפורטת בחוק ה-RUFADAA, ולמעט מספר מדינות באירופה, שחוקקו חוקים ייחודים לירושת זכויות דיגיטליות גם אחרי מות האדם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה