נדל"ן ותשתיות

מחפשים דירה עם ממ"ד? תכינו את הארנק - אלו המחירים המפתיעים

אין ספק כי הביקוש לשכירות של דירות ממוגנות עלה באופן ניכר בעקבות פריצת מלחמת חרבות ברזל. חברת Wecheck בדקה את הפרשי המחירים בין דירות עם ובלי ממ"ד, ומצאה נתונים די מפתיעים. באשקלון למשל, מדובר בפער של 200 שקל לחודש, בעוד בתל אביב הוא  מזנק לאלף שקל בחודש
מערכת ice | 
דירות (צילום shutterstock)
המלחמה המתמשכת בין ישראל לחמאס הובילה לעליית מחירים גם בתחום הנדל"ן, כאשר הביקוש לדירות עם ממ"ד גובר כמעט בכל חלקי הארץ ונראה כי נמצאו פערים משמעותיים ביחס לדירות שאינן ממוגנות. חברת Wecheck ערכה בדיקה עבור "ממון" בנוגע לשכר הדירה לדירות עם ובלי ממ"ד ברחבי הארץ, והפערים מדברים בעד עצמם.
דירה ממוצעת של 3 חדרים ללא ממ"ד נמכרה אשתקד במחיר של 2,867 שקל בחודש, בעוד דירה עם ממ"ד הושכרה ב-3,159 שקל בחודש (פער של 10%). באשקלון, דירת 3 חדרים ללא מ"מד הושכרה ב-3,369 שקל בחודש, בעוד שמחיר השכירות לדירה עם ממ"ד היה יקר יותר בכ-300 שקל לחודש (פער של 9%).
בתל אביב-יפו, רק 11% מכלל הנכסים שהוצעו להשכרה אשתקד כללו ממ"ד. דירת 3 חדרים שאינה ממוגנת הושכרה ב-7,117 שקל בחודש, ואילו דירה ממוגנת הושכרה תמורת 8,009 שקל לחודש. גם ברמת גן הפער טיפס בשיעור של 13.8%, בעוד דירת 3 חדרים ללא ממ"ד הושכרה ב-5,668 שקל ואילו דירת 3 חדרים עם ממ"ד הושכרה ב-6,474 שקל בחודש. כמו כן, נבדק השינוי במחירי השכירות בין אוגוסט 2023 לפברואר 2024, ונמצא כי חלה עלייה של 0.8% בלבד במחירים.
רמי רונן, מנכ"ל וויצ'ק, מסר: "עוד לפני המלחמה היו פערי מחירים בין נכסים להשכרה עם ממ"ד ובין נכסים ללא ממ"ד. אחוז הדירות הממוגנות שקיים בשוק ההשכרה נמוך מאוד מלכתחילה. בערים הגדולות, פחות מחמישית מהנכסים המוצעים להשכרה כוללים ממ"ד. בנוסף, דירות עם ממ"ד הן יקרות יותר לבנייה, מה שמתגלגל כמובן לשוכרים. שני הגורמים הללו הובילו לכך שפערי המחירים בין נכסים עם ממ"ד לנכסים ללא ממ"ד עומדים על יותר מ־10% בממוצע".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה