מינויים

עיתונאי "הארץ": "מרבית מקרי האלימות בעיתונאים הם מצד המשטרה"

בתקופה האחרונה, בצל התקופה הסוערת שעוברת על מדינה, חלה עלייה מדאיגה במרי האלימות נגד עיתונאים. לאחר שפנו למפכ"ל בנושא ארגון העיתונאים והעיתונאיות מכריז שכתב "הארץ" ניר גונטז', ירכז את נושא הטיפול באלימות נגד עיתונאים
מערכת ice | 
ניר גונטז' (צילום פלאש 90)
כתב עיתון ״הארץ״ ניר גונטז׳ מונה לרכז לענייני אלימות נגד עיתונאים בארגון העיתונאים והעיתונאיות, לצד המשך עבודתו בעיתון. בחודשים האחרונים מתפעל גונטז׳ קבוצת וואטסאפ שיש בה יותר מ-200 עיתונאים שנותנת מענה חירום למקרים של אלימות נגד עיתונאים ומשתפת מידע ותיעודיים של מקרי האלימות. מעתה ירכז את מערך הטיפול של ארגון העיתונאים והעיתונאיות בנושא.
כזכור, לפני שלושה שבועות פנה ארגון העיתונאים והעיתונאיות בפנייה למפכ"ל המשטרה דני לוי בדרישה להתערבותו ברצף מקרי האלימות כנגד עיתונאים במהלך סיקור המחאות האחרונות. מתחילת השנה נרשמו כ-25 אירועי אלימות נגד עיתונאים ועיתונאיות.
ניר גונטז', התייחס למצב בשטח ומסר בתגובה כי: "המצב כרגע, למרבה הצער, הוא שמרבית מקרי האלימות נגד עיתונאים, הם דווקא מצד המשטרה. כך גם בנוגע להפרעה לעבודתנו בשטח. גם במקרים בהן התקיפות הן מצד אזרחים, המשטרה לעתים קרובות לא נחלצת לעזרתנו. אני מקווה שנצליח בתקופה הקרובה להסדיר את מערכת היחסים שבין המשטרה לבין העיתונאים באופן שיבטיח שגם בשעות סוערות עבודתו העיתונאית לא תיפגע".
גונטז', המשיך דבריו ומסר: "כל עיתונאי ועיתונאית שהותקפו או שעבודתם הופרעה, או שקיבלו איומים מכל סוג, מתבקשים להיכנס לאתר הארגון ולדווח על האירוע מיד כשמתאפשר להם. הדיווחים הללו חשובים הן לצורך טיפול של הארגון באירועים השונים באופן פרטני מול העיתונאי שנפגע ומול הרשויות, והן לצורך גיבוש תמונת מצב מדויקת בכל זמן נתון. בשעת חירום ניתן להמשיך ולהיעזר בקבוצת הווטסאפ הייעודית שנפתחה לטובת העניין".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה