תקשורת ומדיה

"התעללות מרושעת בצלם ידיעות אחרונות, היכו ללא רחם ושדדו אותו"

ארגון העיתונאים והעיתונאיות הגיב לתקפיה האכזרית של צלם העיתונות המוכר, שאול גולן, על ידי מתנחלים: "דורשים ממשטרת ישראל לבצע חקירה יסודית, לאתר ולהעמיד לדין את הפורעים. לא יתכן שאירוע כל כך אלים, שהתרחש באור יום, לא ייחקר ואיש לא יועמד לדין"
מערכת ice |  2
אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ נתי שוחט, shutterstock)
צלם העיתונות המוכר, שאול גולן, טען לפני כחודשיים כי במהלך עבודתו כצלם של "ידיעות אחרונות" ו-"YNET" הוא הותקף באזור דומא על ידי מתנחלים מהאזור, זאת בזמן שסיקר את האירועים הקשים שהתרחשו באזור בין מתנחלים לפלסטינים. לדבריו, המתפרעים שרפו את ציוד הצילום שלו ושברו באלימות את ידו. 
אתמול (שלישי) ב"כאן 11" חשפו תיעוד מחריד במיוחד מהאירוע, בו נראים חבורת של מתנחלים קיצוניים מכים באכזריות את גולן. בסרטון שהופץ ניתן לראות את אותם מתנחלים מכים באכזריות ברוטלית את הצלם הוותיק, דוחפים אותו, ובועטים בו כשהוא על הרצפה. 
בהמשך, אחד מהמתנחלים גונב את תיקו של גולן, לוקח אותו הצידה ומנפץ לו את המצלמה. בתיעוד ניתן לראות חייל צה"ל בתפקיד שעומד עם חברות הקיצוניים אך אינו עושה דבר.
ארגון העיתונאים והעיתונאיות הוציא הודעה לאחר פרסום הסרטון: "אנו דורשים ממשטרת ישראל לבצע חקירה יסודית, לאתר ולהעמיד לדין את הפורעים שהיכו ללא רחם בצלם העיתונות שאול גולן, פצעו אותו, שדדו את ציוד הצילום היקר שלו, ריסקו את הציוד והשמידו את הצילומים שהיו על כרטיס הזיכרון". 
"חומרים נדירים שנחשפו על ידי רועי שרון בכאן 11 חושפים דקות ארוכות של מה שלא ניתן לתאר אלא כהתעללות מרושעת בצלם שאול גולן, ומתעדים גם את השמדת ציוד הצילום היקר הזה. לא יתכן שאירוע כל כך אלים, שהתרחש באור יום, לא ייחקר ואיש לא יועמד לדין". 
"אנו דורשים מצה״ל לאתר את החיילים שהיו עדים לתקיפה האלימה ולהעמיד גם אותם לדין. אין לקבל מצב שבו עיתונאי, שעושה את עבודתו למען האינטרס הציבורי ייתקל באלימות כה בוטה נגדו, אלימות שנועדה לא רק לפגוע בגופו, בכבוד האדם שלו, אלא נועדה למנוע ממנו לעשות את עבודתו, לרסק את ציוד הצילום שלו ולהשמיד את החומר המצולם".
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כל אחד מקבל מה שמגיע לו. ומגיע לו . (ל"ת)
    עמוס 06/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    חחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)
    אליק 06/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור