דעות

דבקות הלחימה בטרור כמו "מבצע יונתן" זו מורשת יוני נתניהו

47 שנה חלפו מאז מבצע יונתן. אינני מכור לנוסטלגיה, אבל לדבקות במשימות הלחימה בטרור כמו המבצע הזה, לרעות הלוחמים מעל לכל היבט פוליטי וליוני שלנו, אני מתגעגע. יהי זכרו ברוך ונצור עמנו
עוזי דיין |  4
עוזי דיין (צילום ויקיפדיה- לשכת העיתונות הממשלתית, לע"מ)
47 שנה לנפילתו של יוני חברי ומפל"ג עמית ביחידה, סא"ל יונתן (יוני) נתניהו ז"ל. אחת מתמונות עבר רבות - הקרב האחרון לכיבוש החרמון במלחמת יום הכיפורים - עליה באיגוף עמוק דרך סוריה לעורף הכוח הסורי, חבירה מרגשת בפסגה ששמה היום 'מצפה שלגים' והיערכות מיידית ללחימה למשך זמן בלתי ידוע - ככוח פלוגתי מנתק (את הסורים) ומנותק (מכוחותינו).
יוני המפקד ואני סגנו, שילוב שכבר הוכיח את עצמו במבצע בו חטפנו בלבנון 5 גנרלים סורים. יוני כרגיל - מפקד בשקט, מקרין ביטחון ודוגמא אישית. והתוצאות מצוינות - הכוח הסורי מנותק מסוריה, עשרות סורים הרוגים וכתריסר שבויים. ולנו רק 2 פצועים (אחד מהם אני). בסיום הקרב והמלחמה מגיעים אלינו כוחותינו תוך פריצת דרך עפר ומחליפים אותנו. יוני מטפל בלוחמים שלנו ורק אז מתפנה לברר מה שלום האחים - ביבי ועידו שלחמו כל אחד במקום אחר כפי שנהוג ביחידה לגבי אחים. אני מטפל בפציעתי, יוני מביא אותי לבית החולים בצפת וגם עוזר לי להימלט משם כשאנו שומעים על מזימת האשפוז. בדרך ליחידה עוצרים לארוחת לילה חטופה אצל אמא מימי ואבא משה במושב היוגב. מדברים בשקט על החברים שאינם והמשפחות, על המצב ביחידה ובמדינה, על המצב בכלל. היה טעים ועצוב.
 
47 שנה חלפו. אינני מכור לנוסטלגיה, אבל לדבקות במשימות הלחימה בטרור כמו "מבצע יהונתן", לרעות הלוחמים מעל לכל היבט פוליטי וליוני שלנו, אני מתגעגע. יהי זכרו ברוך ונצור עמנו!
הכותב: אלוף (מיל') עוזי דיין לשעבר סגן הרמטכ"ל ויו"ר "מבטחי" פורום מפקדים לאומי.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    עוזי דיין גיבןר ישראל
    אדם 09/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוזי דיין גיבור ישראל
    סגור
  • 3.
    יוני נתניהו
    יעקב 07/2023/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יוני נתניהו שהה רוב אותו שבוע בסיני והוזעק יומיים לפני המבצע לפקד על הכוח הפורץ, בלי להיות מעורב בחמשת ימי הדיונים והתכנונים שהבשילו לפקודה. אין לו מקום גם בעשירייה הפותחת של האחראים להצלחה. שם, בנוסף לרבין, פרס, גור ושומרון, ראוי להציב את ראש אגף המטה יקותיאל (קותי) אדם, את מפקד חיל האוויר בני פלד, את ראש המוסד יצחק חופי, את בצר ואת מפקד טייסת ה"הרקולס", יהושע (שיקי) שני; ועדיין יישאר מקום אחד לקצין מענף משולבים במטה חיל האוויר, ממחלקת המבצעים במטכ"ל או ממפקדת קצין חי"ר וצנחנים ראשי, שבלעדיהם לא היתה אנטבה. יוני נתניהו שהה רוב אותו שבוע בסיני והוזעק יומיים לפני המבצע לפקד על הכוח הפורץ, בלי להיות מעורב בחמשת ימי הדיונים והתכנונים שהבשילו לפקודה. אין לו מקום גם בעשירייה הפותחת של האחראים להצלחה. שם, בנוסף לרבין, פרס, גור ושומרון, ראוי להציב את ראש אגף המטה יקותיאל (קותי) אדם, את מפקד חיל האוויר בני פלד, את ראש המוסד יצחק חופי, את בצר ואת מפקד טייסת ה"הרקולס", יהושע (שיקי) שני; ועדיין יישאר מקום אחד לקצין מענף משולבים במטה חיל האוויר, ממחלקת המבצעים במטכ"ל או ממפקדת קצין חי"ר וצנחנים רא
    סגור
  • 2.
    והמורשת שלך? עמוק בישבני הליכוד. איזו בושה (ל"ת)
    חביבו 07/2023/03
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 1.
    אין לנו מוקשת אחרת מלבד להגן על המולדת
    בחירוף נפש. שכל 07/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היהודים, כולל העשרירים יחזרו לפה לקיים הגנת המולדת.
    סגור