תקשורת ומדיה

ג'ודי ניר מוזס מתפוצצת: "הכי טוב שתסתמי"

עו"ד רוני ססובר, לשעבר מועמדת ברשימת 'ימינה' לכנסת ואשתו של מגיש ערוץ 14, גיל ססובר, הגיבה לפסיקת בג"צ: "יום שחור לדמוקרטיה", ג'ודי ניר מוזס תקפה: "הכי טוב שתסתמי. אם אין לך משהו טוב להגיד"
תום נחום |  1
ג'ודי ניר מוזס (צילום איציק בירן)
בית המשפט העליון פרסם אמש (שני) את החלטתו בנוגע לעתירה שהוגשה נגד חקיקת עילת הסבירות על ידי הכנסת. בית המשפט העליון קבע, ברוב של 8 שופטים מול 7, כי יש להכריז בטלות על חקיקת הכנסת ובעצם לפסול את חקיקת החוק על ידי הכנסת. 
מי שהגיבה לנושא ותקפה את ההחלטה היא עו"ד רוני ססובר, לשעבר המועמדת ברשימת 'ימינה' לכנסת ואשתו של מגיש ערוץ 14, גיל ססובר, אשר כתבה בטוויטר כך: "מה נאמר? נגמרו המילים. יום שחור לדמוקרטיה הישראלית". מי שהגיבה לה ותקפה היא ג'ודי ניר מוזס, שכתבה כך: "הכי טוב שתסתמי. אם אין לך משהו טוב להגיד".
 
כזכור, הטיוטה של פסק הדין פורסמה לאחר שהודלפה בשבוע שעבר, כאשר ההדלפה שפורסמה על ידי עמית סגל, לאור הפרסום הערב, הייתה נכונה. רוב של 8, כולל הנשיאה חיות, קבעו כי הכנסת חרגה מסמכותה כרשות מכוננת ולא נותר להם אלא להכריז בטלות על חקיקת תיקון חוק יסוד השפיטה, המבטל את עילת הסבירות כמבחן משפטי.
בניגוד מוחלט להחלטת רוב השופטים, 7 השופטים הנותרים חשבו כי אין לבטל את התיקון לחוק, מאחר ומקרי הקיצון שהוזכרו במסגרת ההליך, שבמסגרתם יש לשקול לשיטתם פסיקה שכזו הכוללת ביטול חקיקה, רחוקים מלהתקיים במקרים אלו.
כידוע, נשיאת בית המשפט העליון ומי שעמדה בראש הרכב השופטים, אסתר חיות, תסיים את תפקידה בעוד כשבועיים, כך שעוד יכולה הכנסת אם תרצה, לחוקק שוב את התיקון ולאחר שישתנו ההרכבים ואולי יחסי הכוחות בבית המשפט העליון, לא מן הנמנע כי בפעם הבאה שהחוק יגיע לשולחנם של שופטי בג"ץ, ההחלטה תהיה שונה.
על אף שתסריט כזה הוא ככל הנראה רחוק מתכניות הקואליציה בתקופה הקרובה לאור המלחמה, אך יש מחנה גדול שהרפורמה המשפטית הייתה בעיניו כסמל המאבק בשיטה המשפטית שלטענת אותו מחנה מפלה בין חלקים בציבור.
מנגד, מתנגדי הרפורמה המשפטית יכולים "לנשום לרווחה", מאחר והחששות שלהם מקץ הדמוקרטיה וכרסום ביסודות הדמוקרטיים של המדינה במידה וחקיקה שכזו תעבור, לפי שעה לא נראים בתכניות של בג"ץ.
עיתוי פרסום פסק הדין יכול להיות בעייתי ולפתוח מחדש את הפצעים שנפתחו במהלך השנה שקדמה למלחמה, ולהצית שוב את מלחמת המחנות בכל הקשור לרפורמה המשפטית והפרדת הרשויות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פסיקת חוק הסבירות
    חגי גמליאל 01/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין בצבא ובמשטרה בכל גוף אחר כחצי שנה או יותר לא יכולים לעסוק בכל דבר בתחומם ואילו שופטת חיות לא מספיק שאין לה סמכות לדון בחוק יסוד יתרה מזאת מחליטה ומחליטה לשבור את כל הכלים גם בזמן המלחמה ההסטוריה תזכור אותה כאחד שמפלגת ומחליטה בכוחניות מה שהיא רוצה פשוט בושה למדינה
    סגור