תקשורת ומדיה

"אני הייתי פרס, התחננתי לאוכל": העדות המצמררת של החטופה הישראלית

מורן סטלה ינאי הוחזקה בשבי החמאס כ-54 ימים. בעדות מצמררת שסיפקה לארגון המטה להשבת החטופים, היא אמרה: "אני הייתי פרס, הביאו אנשים מבחוץ לראות מה הם הצליחו לתפוס". היא שיתפה על היחס המשפיל שקיבלה, ועל מה שעזר לה לעבור כל יום מחדש
מערכת ice | 
מורן סטלה ינאי (צילום צילום מסך סרטון המטה להשבת החטופים)
ביום שבת ה-7 באוקטובר נחטפו אזרחים ישראליים רבים לרצועת עזה, חלקם שוחררו – השאר עדיין בשבי. החטופים שהוחזרו במסגרת עסקת החלפת שבויים החלו בתקופה האחרונה לשבור שתיקה ולספר על התופת אותה הם היו צריכים לעבור, ועל מה שהצליח להחזיק אותם בחיים. מורן סטלה ינאי אשר הוחזקה בשבי החמאס כ-54 ימים, סיפרה: "אני הייתי פרס, הביאו אנשים מבחוץ לראות מה הם הצליחו לתפוס".
כחלק משמירת המודעות בנושא האזרחים הישראליים אשר מוחזקים בעזה, הוקרנה בכיכר החטופים אמש (שבת), העדות המצמררת של ינאי אשר לא הותירה עין אחת יבשה: "אני השגתי חבילת קלפים והחלטתי שבאמצעותה אני אצליח לרכוש את אמון החוטפים, אפילו שהם השפילו וביזו אותי במהלך המשחק, אני חדורת מטרה". בהמשך היא הוסיפה: "רציתי לגורם להם לחבב אותי בשביל שאצליח להשיג אוכל או מים".
ינאי תיארה רגע בו היא אמרה שהיא רעבה ואחד החוטפים אמר לה "אה, תגידי את זה עוד פעם, אבל כמו שעשית מקודם, בחיוך שטני. "הייתי צריכה להגיד לו שאני רעבה באנגלית ולהתחנן לאוכל. אחרי זה ישבתי לשחק אתו קלפים".
"אחד מהם רצה שאני אסתכל עליו מקרוב כשהוא כועס עליי, שאני אזכור את הפנים שלו ממש טוב. הוא אמר לי "תסתכלי לי בעיניים, תסתמי את הפה ולכי לישון", אחרי זה חלמתי עליו סיוטים", שיתפה בכאב.
 
לבסוף ינאי הוסיפה את מה שעזר לה לעבור כל יום מחדש את הגיהנום בו היא הוחזקה: "אמרתי לעצמי שלא משנה מה קורה, כל יום אני קמה בבוקר ואומרת תודה שקמתי בבוקר. לא משנה מה קורה, אני אומרת תודה שאני הולכת לישון... זה הדבר היחידי שהחזיק אותי".
העדות הקשה של החטופה ששבה לביתה מדגישה לנו שוב את המציאות הקשה עמה התמודדו ישראלים רבים, אך אמורה להסב את עיקר תשומת הלב לחטופים שעדיין מוחזקים ברצועה ונאלצים בכל יום להתמודד עם אתגר החיים והתקווה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה