תקשורת ומדיה

פי שלושה מלפני המלחמה: הביקוש לכדורים עולה

בעקבות מלחמת חרבות ברזל: קופות החולים מדווחות על עלייה חדה בבקשות לכדורים בקרב הציבור, "רבים מתקשים להירדם וסובלים יותר ממיגרנות וחרדה"

מערכת ice | 
כדורים (צילום freepik)
באופן לא מפתיע, קופות החולים מדווחות על עלייה חדה בבקשות לכדורי הרגעה, שינה ומשככי כאבים. צריכת כדורי ההרגעה הטבעיים זינקה בלא פחות מ־230 אחוזים מאז השבת השחורה. 
מכבי שירותי בריאות, דיווחו כי בחודש האחרון נרשמה עלייה חדה של לא פחות מ־90 אחוזים בבקשות לכדורי לוריוון, בונדורמין וקלונקס. במערכת הבריאות מזהירים מפני התמודדות עם גמילה קשה מכדורים אלו. "אנו רואים גל גדול של אוכלוסייה בריאה שמבקשת כדורים להתקפי חרדה  בהיקף שלא הכרתי לפני כן". אומרת ד"ר ענבל קדמן, מומחית ברפואת משפחה במכבי. 
עוד הוסיפה ד"ר קדמן כי:"מומלץ לנסות מדיטציות לפני שמגיעים לכדורי שינה, אפילו מוזיקה או קצת יין אדום יכול להקל.  כדורי שינה הם המוצא האחרון, פוטנציאל ההתמכרות שלהם הוא נפוץ והגמילה מלאה בתופעות לוואי".
פרופ' ערד קודש, פסיכיאטר ומנהל מערך בריאות הנפש במאוחדת, אומר: "אנחנו רואים גידול של פי שלושה בהשוואה לימים שלפני המלחמה בצריכת תרופות הרגעה ושינה בקרב אנשים שלא צרכו אותן מעולם. זה מצביע על כך שיש יותר הפרעות שינה ויותר הפרעות חרדה. ההמלצה שלנו היא להכיל את התגובה הנורמלית למצב שאינו נורמלי, ולא לתייג את זה כפתולוגיה".
על מנת להימנע מלקיחת כדורים באופן מיידי, אפשר להקל על המצב בדרכים שונות כגון: צמצום זמן הצפייה בחדשות, שילוב פעילויות מרגיעות כמו הליכה ומדיטציה ופגישות יותר דחופות עם חברים ומשפחה. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה