תקשורת ומדיה

ככה נראה הסיקור העולמי: ספרדי אחד הוליך שולל את כל התקשורת

תחקיר של עיתון אל מונדו שפורסם במדריד מספר על פדרו דיאז פלורס, שמוצג כ"שכיר חרב" של משמר הגבול הישראלי. לדבריו, הוא מקבל תשלום מהמדינה של 3,900 יורו לשבוע. אלא שהדברים לא היו ולא נבראו, והצעיר הגדיל לעשות והשתמש בתמונה מעוותת של לוחמי מילואים בירושלים. זאת עיתונות?
מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, עטיה מוחמד)
פדרו דיאז פלורס, צעיר ספרדי, מככב בתחקיר של הכתבת אנחלס אסקריבה מעיתון אל מונדו, העיתון השני בתפוצתו בספרד, במדריד שפורסם ביום שישי. בכתבה נטען כי ישראל מגייסת שכירי חרב ללחימה מול מחבלי חמאס ודעאש בעזה. במרכז הכתבה מופיע פלורס עם מדי מג"ב באימון ירי ובתמונה נוספת לצד חיילי מג"ב.
בראיון מוצג פלורס כשכיר חרב שלחם לצד אוקראינה במלחמה מול רוסיה וכי בישראל משלמים לו, לדבריו, "3,900 יורו לשבוע". אך בהמשך הכתבה מודה פלורס כי הוא בסך הכל מעניק סיוע באבטחת מחסומים ומעברי גבול בין ישראל לעזה, מצרים ויו"ש. מבדיקת וואלה! מול מג"ב, שהרי אינו נוטל חלק בלחימה בתוך עזה, עולה כי פלורס הונה לכאורה את העיתון הספרדי, והשתמש בתמונה מעווותת של לוחמי מילואים של מג"ב.
הלוחמים הצטלמו בשבוע בעוטף ירושלים וערך תמונה של לוחמי מג"ב שעלתה לרשתות החברתיות תוך שהוא מופיע בה בצורה מבוימת. משטרת ישראל מסרה בתגובה: "מדובר במידע כוזב, משטרת ישראל לא פנו ולא שכרו את שירותיו של אף שכיר חרב שיילחם לצדם של לוחמי מג"ב. בניגוד לתמונה המקורית המצורפת, ניתן לראות כי בתמונה שפורסמה, פני הלוחם מעוותים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה