תקשורת ומדיה

הוקם קו חירום לעולים חדשים: "מצוקה וחוסר אונים"

ביוזמת עמותת "קעליטה", ארגון הגג של עולי צרפת בישראל, הוקם קו חם לסיוע נפשי ורגשי מיידי לדוברי צרפתית. בנוסף, הוקם קו חירום נוסף שיספק מידע ומענה לצרכי העולים במשך מרבית שעות היום: "העולים החדשים אינם יודעים למי לפנות"
מערכת ice | 
עולים חדשים (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)
ישראל נמצאת בעיצומה של מלחמה קשה וכואבת, וחלק מהעולים החדשים מוצאים עצמם במצוקה, חסרי אונים, נטולי תשובות לשאלות שעולות בגלל המצב. על הרקע הזה, החליטו בעמותת "קעליטה" (ארגון הגג של עולי צרפת בישראל) להקים מיידית שני קווי סיוע לדוברי השפה הצרפתית הנמצאים במצוקה; האחד יספק מידע חיוני ומענה על צרכים דחופים ושאלות של העולים, והשני יספק מענה פסיכולוגי מיידי ועזרה ראשונה נפשית.
קו החירום שיספק מענה לצרכי העולים, מידע ומענה על שאלות יפעל בטלפון שמספרו 054-8909314, ויאוייש באופן רציף מיום ראשון עד יום שישי (ראשון עד חמישי - מהשעה 9:00 בבוקר עד השעה 17:00; יום שישי – מהשעה 9:00 בבוקר עד השעה 13:00). "קו חם" לסיוע נפשי ורגשי מיידי לדוברי צרפתית יפעל בטלפון שמספרו 077-6039363 ויאוייש באופן רציף על-ידי אנשי מקצוע דוברי צרפתית מיום ראשון עד יום חמישי מהשעה 9:00 עד השעה 19:00.

אריאל קנדל, מנכ"ל ארגון "קעליטה", מספר כי "דוברי העברית מחוברים בימים אלה לנעשה בתקשורת, אך מי שעדין אינו דובר עברית באופן שוטף, ובמיוחד העולים החדשים, מוצא עצמו במצב הנוכחי במצוקה ובחוסר אונים, תוך תחושת אי-ודאות מתסכלת ומלחיצה. העולים החדשים שזקוקים לסיוע אינם יודעים למי לפנות, והם משוועים למידע רלוונטי על המתרחש ולאוזן קשבת מקצועית. שני הקווים שפתחנו יעזרו בכך, ובמידת הצורך – ידעו גם להפנות לגורמים מתאימים נוספים".
עמותת "קעליטה" הוקמה ביוני 2015 על ידי הפילנתרופ ואיש העסקים היהודי-צרפתי מרק אייזנברג, היא ארגון הגג של עולי צרפת בישראל. קעליטה שמה לה למטרה לסייע ולהביא לשיפור משמעותי בקליטת העולים דוברי הצרפתית, להעלות את חשיבות העלייה והקליטה ולהציב אותה בראש סדר העדיפויות של החברה בישראל – ובכך לתרום לפתרון בעיות הנוגעות לכלל החברה הישראלית. מאז החלה לפעול, שיפרה העמותה משמעותית את סיכויי ההצלחה של העולים מצרפת בארץ וחיזקה את התרומה הכלכלית, החברתית והרוחנית של העלייה מצרפת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה