תקשורת ומדיה

בן כספית לא אופטימי לגבי גנץ: "יצטרך להתאבד בפעם השנייה"

בטור דעה חדש למעריב, בן כספית חושף כי לקח חלק בכנס גדול בניו יורק שעסק בשלום במזרח התיכון, אך כי ישראל לא ממש לקחה בו חלק. אם כן, הסיכוי היחיד מבחינתו לנורמליזציה עם הסעודים הוא, אך התקווה היא כנראה אפסית
מערכת ice |  2
בן כספית (צילום pixabay, טוויטר/ בן כספית)
יום שישי הגיע וכך גם הטור השבועי של בן כספית במעריב. השבוע כספית מדבר בעיקר על שלום, ועושה זאת מנקודת פתיחה היסטורית: שמעון פרס. כספית מספר כי השבוע טס לכנס "הפסגה הגלובלית של המזרח התיכון" של אתר אל-מוניטור שבו הוא כותב ולדבריו הכנס מייצג במידה רבה את תקוותו של פרס לשלום.
לדבריו של כספית, רבים הסתכלו מטה על פרס כשהציג את רעיונות השלום שלו ולמזרח-תיכון מלא בשיתופי פעולה ופריחה כלכלית. ברעיונותיו פרס הקדים את זמנו, אך בכנס שבו נכח הוא ראה כיצד החזון של פרס מתחיל להתגשם.
בכנס נכחו האנשים הבכירים במזרח התיכון, ובהם שר החוץ העומאני, ראש ממשלת עיראק, מלך ירדן, יועציו של ראש ממשלת קטאר, בכירי ממשל אמריקני ועוד רבים. עם זאת, ניכרה בהיעדרותה - ישראל: "ישראל מחכה לרגע הזה בסביבות 50 שנה. והנה, ברגע שהוא סוף־סוף הגיע, ישראל ברחה. ממצב שבו לא היו לנו פרטנרים הגענו למצב שאנחנו לא פרטנר... מהפך: התחלפנו עם הקיצונים. כמעט כולם מסכימים להנחה שעם הקואליציה הנוכחית של נתניהו יהיה קשה מאוד לעשות עסקים, או נורמליזציה".
עוד הוא מוסיף: "אני כותב את כל זה למרות האופטימיות שפוזרה בימים האחרונים בעניין המו"מ בין ישראל לסעודיה. אני מתפלל שהשלום הזה יפרוץ, כי זה אירוע בקנה מידה היסטורי גדול אפילו יותר מענייני נתניהו".
על כן, כספית מעביר את תקוותו לבני גנץ וצופה כי האמריקנים יפעילו לחץ רב על ראש מפלגת "המחנה הממלכתי" במטרה לגרום לו להיכנס לשותפות עם נתניהו שתוביל בתורה להסכם נורמליזציה עם הסעודים. עם זאת, ניכר כי לכספית אין תקווה רבה שגנץ יסכים: "אני לא מאשים אותו. הדילמה תהיה איומה... הוא יצטרך להתאבד בפעם השנייה. הוא יצטרך לחתום על עסקה עם מי שמעולם לא כיבד את חתימתו".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הסוכן השקרן
    אמנון דדון 09/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כספית הוא שקרן ומניפולטור בטח לא עיתונאי ולא אמין הבוז כלפיו על מעשיו
    סגור
  • 1.
    בעבור סיכוי לפרס נובל לשלום נתניהו יזרוק את בן גביר (ל"ת)
    צזק 09/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור