תקשורת ומדיה

עמית סגל תחת מתקפה: "יש לו כוח על, נוסע בזמן"

אחרי הכתבה של עמית סגל עם חשיפת הפרוטוקולים מישיבות הממשלה על הסכם אוסלו, פרשן חדשות 12 תחת מתקפה מצד הסופרת מגי אוצרי: "לא רבים יודעים שלעמית סגל יש כוח על: היכולת לעבור בגשר איינשטיין רוזן ליקום מקביל שבו הסכם אוסלו לא היה נחתם, ולקבוע שאוסלו הביא למותם של 1,300 ישראלים. אה, והוא גם נוסע בזמן. בגלל זה אחרי שבחצי שנה האחרונה הוא חי בתקופת ההתנתקות, בחודשים הקרובים הוא צפוי לחיות בתקופת אוסלו". וגם: המתקפה הנגדית של מגיש ערוץ 14, שמעון ריקלין
תום נחום |  4
עמית סגל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
אמש (שלישי) שידרה חדשות 12 אייטם של עמית סגל שבמהלכו תחשוף את הפרוטוקולים מישיבות הממשלה על הסכם אוסלו. אך, על פי החוק הארכיון הלאומי לא יכול לשחרר את החומרים טרם עברה תקופת הצינון שמונה 30 שנים. עם זאת, יש מי שפחות אהב את הכתבה של סגל בנושא, כאשר הסופר מגי אוצרי, הידועה כמי שתומכת במחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט ומתנגדת לממשלה, תקפה.
אוצרי כתבה בציוץ שהעלתה לחשבון הטוויטר (X.COM) שלה: "לא רבים יודעים שלעמית סגל יש כוח על: היכולת לעבור בגשר איינשטיין רוזן ליקום מקביל שבו הסכם אוסלו לא היה נחתם, ולקבוע שאוסלו הביא למותם של 1,300 ישראלים. אה, והוא גם נוסע בזמן. בגלל זה אחרי שבחצי שנה האחרונה הוא חי בתקופת ההתנתקות, בחודשים הקרובים הוא צפוי לחיות בתקופת אוסלו".
 
מגיש ערוץ 14, שמעון ריקלין, תקף: "ממשלת רבין עשתה ניסוי בבני אדם. בגלל סיבות שלא קשורות כלל בשלום. הרי תנועת שלום עכשיו קמה רק אחרי שהליכוד עלה לשלטון. הכנסת אלפי מחבלים עם נשק לארץ ישראל בנוסף לנשק שישראל מסרה להם בנוסף להפקרת השטח גרמה להרבה יותר הרוגים מ-1,300. אנחנו משלמים את מחיר ההפקרות הזו עד היום. את מפגינה ניתוק גדול מהמציאות מתובלת בבורות עם קצת יהירות. כרגיל התבלינים הנדרשים היום להיות איש שמאל ולצעוק שוד הגז או דיקטטורה ועוד סיסמאות מטופשות. מזל שרוב הציבור לא מנותק ולכן מאז אוסלו העניש את השמאל על ההפקרות הזו ובחר בדרך כלל בימין".
בתוך כך, על פי חשיפת אתר וואלה!, מלבד בקשתו של סגל לפחות עוד שתי פניות הגיעו בחודשים האחרונים לגנזך בבקשה לפרסם את הפרוטוקולים של הסכמי אוסלו. אך בשונה מזו של עמית סגל אלו ונענו בשלילה בטענה כי תקופת הצינון טרם עברה. לכן היחיד שיכול לאשר הקדמת פרסום הוא מזכיר הממשלה.
הסכמי אוסלו נחתמו ב-20/9/93. טרם אירוע החתימה ערכה ממשלת ישראל בראשות יצחק רבין מספר דיונים שתוכנם סווג בסיווג סודי ביותר. הדיון הראשון התקיים בתאריך 30/8/93. כזכור, נאסר על הארכיון אשר נמצא תחת שליטת לשכת רה"מ לשחרר חומרים מסוג אלו לפני פקיעת תוקף תקופת הצינון (30 שנים), אלא באישור חריג של מזכיר הממשלה.
למרות שכך קובע החוק, בשיחה עם דוברת הגנזך היום, היא הכחישה מתן אישור כזה ממזכיר הממשלה, ואמרה כי התמלילים ייפתחו לציבור מחר (לאחר הפרסום בחדשות 12). אך, לאחר פרסום הסוגיה באתר וואלה! התמלילים פרסמו היום לכלל הציבור. ממשרד רה"מ נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען, ראש הממשלה לא הכיר ולא היה מעורב בחשיפת הפרוטוקולים של הסכמי אוסלו".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    רכלן קטן ארכיון גדול
    יחיאל 09/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל כוחו של עמית סגל זה הזיכרון המדהים שיש לו, האיש ארכיון מהלך, אלא שהבחור מנצל/משתמש ביכולת זו כדי לבלבל אותנו האזרחים עם העובדות וכל זה לטובת בעל הבית נתניהו
    סגור
  • 3.
    תפקידו של סופר
    ZB 08/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לספר סיפורים גם לא קשורים למציאות תפקיד העיתונאי להביא עובדות אמת הפרשנות גם היא סיפור
    סגור
  • 2.
    מה קרה נחומי - קשה לך לשמוע אמת ?
    יעקב אשדוד 08/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אסון אוסלו הביא עלינו כ 2000 הרוגים יהודים. נפח חיים בגוויה שהיתה קרובה לריקבון בשם השמאל הישראלי ואת התוצאות אנחנו רואים היום ב " אסון המחאה " אבל אל חשש עוד נבוא חשבון עם הפושעים מאסונות אוסלו והמחאה
    סגור
  • 1.
    מי זאת בכלל ?????????? (ל"ת)
    דן 08/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור