תקשורת ומדיה

סאני תקשורת ברבעון חלש: ההכנסות צנחו ב-50 מיליון שקל

סאני תקשורת סלולרית, מקבוצת לפידות קפיטל,  פרסמה את תוצאות הרבעון השני לשנת 2023, שהיה חלש, זאת בצל ההאטה בשוק הסלולר העולמי
מערכת ice | 
אלי לביא (צילום פזית אסולין)
סאני תקשורת סלולרית, מקבוצת לפידות קפיטל, היבואנית הרשמית של מוצרי סמסונג מובייל בישראל, פרסמה אתמול (ראשון) את תוצאות הרבעון השני לשנת 2023, שהיה חלש, זאת בצל ההאטה בשוק הסלולר העולמי.
הכנסות החברה ברבעון השני לשנת 2023 הסתכמו בכ-194 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-244 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ולעומת כ-240 מיליון שקל ברבעון הראשון בשנת 2023. הקיטון ברבעון הנוכחי נובע מהקדמת השקת מכשיר הדגל S23 לרבעון הראשון של שנת 2023 וכתוצאה מהאטה כללית בביקושים בשוק מוצרי הצריכה.
הרווח הגולמי ברבעון השני לשנת 2023 הסתכם ב-20.7 מיליון שקל (כ-10.7% מסך ההכנסות) בהשוואה לרווח גולמי של 33.7 מיליון שקל (כ-13.8% מסך ההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד ולרווח גולמי של 33.7 מיליון שקל (כ-14.1% מסך ההכנסות) ברבעון הראשון בשנת 2023. 
ה-EBITDA ברבעון השני לשנת 2023 הסתכם בכ-8.2 מיליון שקל כ-4.2% מסך ההכנסות, לעומת  EBITDA בסך 19 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (מנוטרל רווח חד-פעמי של 19 מיליון שקל) כ-7.8% מסך ההכנסות, ו-EBITDA של כ-20.7 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2023 כ-8.7% מסך ההכנסות.
הוצאות (הכנסות) מימון – הכנסות המימון נטו ברבעון השני לשנת 2023 הסתכמו ב-2 מיליון שקל לעומת הכנסות מימון בסך של כ-1 מיליון ברבעון המקביל אשתקד, ולהוצאות של כ-4.43 מיליון שקל ברבעון הראשון בשנת 2023.
הרווח הנקי ברבעון השני לשנת 2023 הסתכם ב-5.8 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 13.0 מיליון שקל ללא רווחים חד-פעמיים בתקופה המקבילה אשתקד ו-10.2 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2023. הירידה נובעת בעיקר מהקדמת ההשקה של S23 ומהמצב המאקרו-כלכלי בישראל שהשפיע על ביקושים למוצרי החברה. בהשוואה לרבעון הראשון לשנת 2023, קטן הרווח הנקי בכ-4.3 מיליון שקל.
ההון עצמי הסתכם בסוף הרבעון השני בסך של כ-280.1 מיליון שקל (כ-56.4% מסך המאזן) ויתרת המזומנים כולל נכסים פיננסים הסתכמו בכ-77 מיליון שקל. בחודש מרץ 2023 אישר דירקטוריון החברה חלוקת דיבידנד נוסף בסך 60 מיליון שקל לבעלי מניותיה, לאחר שקיבל באחרונה את אישור בית המשפט עבור הפחתת ההון וחלוקת הדיבידנד.
אלי לביא, מנכ"ל סאני תקשורת: "החברה הצליחה במהלך הרבעון לשמור על רף הכנסות גבוה, וזאת בצל האי-ודאות הכלכלית הגלובלית, התנודתיות בשער הדולר וכן שינוי בסביבה העסקית של שוק מוצרי הצריכה הטכנולוגיים, בין היתר כתוצאה מעליית הריבית המתמשכת. סאני תקשורת ממשיכה למקד את מאמציה בשמירה על היקף המכירות הגבוה והתייעלות תפעולית, על מנת למתן את ההשפעות המאקרו-כלכליות, ייקור התשומות והמימון. סאני תמשיך להציע ללקוחותיה את השירות הטוב והמקצועי ביותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה