תקשורת ומדיה

קשת בעסקת ענק: זה האקזיט שרשמה בבריטניה

הזרוע הבינלאומית של קשת - קשת אינטרנשיונל מודיעה הבוקר על מכירת ההחזקות שלה בחברת מדיה בריטית לפי שווי של עשרות מיליוני פאונד, "זה הזמן עבורנו להשקיע בחיזוק התשתיות של KI בעולם"
שירה יום טוב |  1
אבי ניר (צילום יחצ)
קשת אינטרנשיונל רכשה לראשונה את מניות הרוב של חברת גרינביד, בסך 60% בשנת 2018 מה-BBC. שאר מניות החברה, בסך 40% נותרו בידי ג'יימי מונרו, סטיוארט מולין וקארן סמית, שהחזיקו באחוזים שונים מתוך המניות הנותרות. לאורך שנות ההחזקה בחברה חל גידול בפעילותה וכן בשווי החברה, מה שמביא היום את קשת לעסקה רווחית בסך של עשרות מיליוני פאונדים.
מי שרוכשת מידי קשת אינטרנשיונל את מניות הרוב הגרינביד היא קבוצת התקשורת הסקוטית STV, שרוכשת את מלוא מניות החברה לפי שווי של 23 מיליון פאונד. קשת צפויה להשקיע את רווחיה מהמכירה בהרחבת והעמקת מערך התוכן, ההפקה וההפצה של הדרמות הבינלאומיות שלה, בו מתמקדת החברה בשנים האחרונות וזכתה בו להצלחות משמעותיות.
גרינברד היא חברת מדיה המושקעת בשורת חברות הפקה עצמאיות. החברה נוסדה ב-2012 על ידי מנהל חברת ההפקה Shine TV לשעבר ג'יימי מונרו ומנכ"ל הכספים של חברת המדיה Argonon לשעבר סטיוארט מולין. 
מדובר באחד מהצעדים העסקיים המשמעותיים של KI השנה, לאחר הצלחות כמו "אור קטן", הדרמה המוערכת שהופקה על ידי קשת סטודיוס ואולפני ABC Signature  ועלתה בדיסני+ העולמית; והדרמה "יהלומים" שיצרו רותם שמיר ויובל יפת, שהופקה על ידי KI ודה מנסן וכבשה את טבלאות התוכניות הנצפות בנטפליקס העולמית. החברה תמשיך לבסס את דריסת הרגל שלה בשוק הבריטי, אותו היא רואה כשוק משמעותי בפעילות שלה, באמצעות קשת אנגליה, חברת ההפקות שהפיקה בין היתר את הגרסה הבריטית של "פלפלים צהובים" ל-BBC, את "מסודרים" לערוץ 4 הבריטי וכן את הגרסה הבריטית של "כפולים", בכיכובה של אומה תורמן שעלתה בשנה האחרונה באפל טיוי. 
קרן שחר, מנכ"לית קשת אינטרנשיונל: "ב-5 השנים האחרונות זכינו לעבוד עם אנשי מקצוע מצוינים ויחד הצלחנו להשביח משמעותית את הערך של גרינבירד. בשוק של היום, המיזוג עם STV הוא איחוד כוחות טבעי של שתי חברות בריטיות בצמיחה. כעת זה הזמן עבורנו להשקיע בחיזוק התשתיות של KI בעולם, בהפקה ובהפצת תוכן מתוסרט – סדרות בינלאומיות. בימים אלה אנו עובדים על שורת סדרות לשוק האנגלי, האמריקאי, הגרמני והבינלאומי בכלל".
קשת אינטרנשיונל היא השחקנית הישראלית המשפיעה בשוק התוכן הבינלאומי, שהניבה בעשור האחרון שורה ארוכה של סדרות ופורמטים ברשתות טלוויזיה כמו HBO, NBC ו-BBC וענקיות סטרימינג כמו נטפליקס, אפל טיוי, דיסני+ ואמזון. KI חתומה על עסקאות רבות של מכירת דרמות ישראליות, בהן "כפולים"', "בשבילה גיבורים עפים", "פלפלים צהובים" ו"להיות איתה" שהפכו ל-Suspicion ול-Echo 3 באפל טיוי, The A Word ב-BBC ו-The Baker and the Beauty ב-ABC, ופורמטים שזכו להצלחה בינלאומית כמו "הכוכב הבא", "בום!", "צא מזה" ו"בית ספר למוסיקה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לישראלים קשת מיצרת תכני זבל ומפסידה כסף (ל"ת)
    האמת לאמיתה 07/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור