תקשורת ומדיה

צופית גרנט לא עושה הנחות לאחמד טיבי: "לשים לזה סוף"

כשצופית גרנט צפתה בדו קרב בין אחמד טיבי לטלי גוטליב היא הזדעזעה מהמילים שהופרחו באוויר והחליטה לצאת נגד השימוש במילים הלקוחות מתחום בריאות הנפש כמילות גנאי: "כשאני שומעת ביטויים כאלה - משהו בי מתכווץ"
דוד זולדן |  2
צופית גרנט אחמד טיבי (צילום יחצ רשת 13 יהונתן זינדל פלאש 90)
אשת התקשורת צופית גרנט, מתנגדת לעשות שימוש במילים "חולה נפש", "פסיכי" ו"משוגע", כמילות גנאי, ותוקפת בין השאר את חבר הכנסת אחמד טיבי שלאחרונה פנה לחברת הכנסת טלי גוטליב והטיח לעברה: "אמרתי לך שאת צריכה לקחת את הכדורים שלוש פעמים ביום".
בטור שפרסמה באתר 'ישראל היום' כתבה גרנט: "האמירה הזו מוכיחה את הסטיגמה ואת היחס השלילי כלפי תחום בריאות הנפש. מדוע אדם צריך להתבייש באופן שבו הוא שומר על בריאותו? ולמה טיפול בנפש הוא דבר פסול? הגיע הזמן שנפסיק להשתמש בביטויים "חולה נפש", "פסיכופת" ומונחים נוספים מעולם בריאות הנפש כמילות גנאי. הגיע הזמן לשים לזה סוף".
גרנט שיתפה כי "אני ניגשת לנושא בחרדת קודש, וכמי שמכירה אותו מקרוב. קרוב מדי. אחי הגדול עמירם מתמודד עם סכיזופרניה כבר שנים. לקח לי הרבה זמן להשלים עם ההתמודדות שלו, עד שהבנתי שאין לי מה להסתיר ולהתבייש. הוא אחי, חלק משמעותי מחיי, ואני אוהבת אותו גם כשזה מורכב. ועדיין, כשאני שומעת ביטויים כאלה – הלב נכמר. משהו בי מתכווץ".
גרנט מזהירה כי: "ככל שגובר השימוש בביטויים כמו "פסיכי", "משוגע" ו"חולה נפש" באופן פוגעני, כך מעמיקה הסטיגמה כלפי אנשים המתמודדים עם מגבלה נפשית, ואף מחריפה את מצבם הנפשי של המתמודדים ושל בני משפחותיהם. ככל שאחי ושותפיו להתמודדות שומעים ביטויים כאלה, הם מתכנסים עוד ועוד לתוך מחסום הבושה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חתיך
    היי 02/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחמד טיבי....יאיר לפיד אנס בעבר מספר נשים ערביות, צריך להיפטר ממנו ,הוא מנצל הן נשים מהמגזר הערבי והן ילדים!
    סגור
  • 1.
    טלי גוטליב עשתה עושה ותעשה בית ספר לכל השמאל הפמיניסטי
    גדעון 01/2023/27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אישה בריאה נפשית וחזקה וראויה בעיני רבים להיות בבוא היום ראשת ממשלה
    סגור