תקשורת ומדיה

בן כספית: "הוא כריזמטי ומוכשר; זו טרגדיה"

לאחר פסילתו של השר אריה דרעי בבג"ץ, בן כספית מודה שהאמין לו לרגע, ושמח על "חוק ההיגיון" שניצח 
מערכת ice | 
בן כספית (צילום טוויטר/בן כספית)
השבוע נפל דבר בממשלת ישראל, כאשר אריה דרעי נפסל על ידי בג"ץ מלכהן כשר בממשלה. כתוצאה מפסק הדין התקדימי והחריג, אתר בית המשפט העליון קרס בזמן שכולם מחכים לראות את ההחלטה שפסלה את דרעי, מנהיג ש"ס.
"הוא כריזמטי, הוא מוכשר, הוא רב־קסם. הוא אחד האנשים הכי מנוסים, אחראים ושקולים בקבינט המדיני־ביטחוני." כתב בן כספית היום (שישי) בטורו השבועי בעיתון מעריב. "שנים ארוכות הגנתי על חזרתו לממשלה לאחר הרשעתו הראשונה, בעיקר בגלל התכונות הללו. למרבה הצער, התכונות הללו ניגפו בפני האחרות, המרשימות פחות. נטל הראיה היה על כתפיו, והוא כשל."
כספית מעריך שהממשלה לא תיפול בעקבות הפסיקה, ואומר כי בעיניו היא היתה צודקת מסיבה מעניינת: "הפסיקה אתמול הייתה נכונה ונדרשת לא רק בגלל עילת הסבירות ועילת ה״השתק״ וכו׳. בכדורגל, לצד כל החוקים והכללים, יש גם מה שמכונה בשפת הקהל ״חוק ההיגיון״. נדמה לי שגם בחיים צריך לשרור היגיון בסיסי כלשהו. היגיון, שלפיו אדם שהורשע שלוש פעמים בפלילים, לא יכול להיות שר בממשלה. כמה פשוט, ככה נכון."
נזכיר כי אתמול היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה שיגרה מכתב לראש הממשלה נתניהו, ובו היא הורתה לו לפטר את דרעי מתפקידיו כשר הבריאות ושר הפנים. לפי החוק, סמכויות דרעי עוברים באופן אוטומטי לידיו של נתניהו אלא שנבצר מראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל לידיו את סמכויות דרעי לאור ההליך הפלילי המתנהל נגדו בבית המשפט. לנתניהו אין ברירה אלא למנות שרים חדשים וייתכן שיהיו אלה מינויים טכנוקרטיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה