תקשורת ומדיה

אברי גלעד חושף: "אני עצוב, יש פחדים"

אברי גלעד דיבר על "ההפחדה" שיוצר איתמר בן גביר בעולם הערבי: "חולשה מייצרת אלימות שאין לה גבולות. אז אם עכשיו בן גביר מפחיד אותם, אני נרגע. אבל אני גם עצוב, עצוב עלינו שבשביל לחיות פה בשקט חייבים להפעיל כוח כל הזמן"
מערכת ice |  6
אברי גלעד (צילום פייסבוק/ אברי גלעד)
אברי גלעד, איש התקשורת הוותיק, כותב מדי שבוע את הטור שלו ל"ישראל היום" וגם היום (שישי) התפרסם טור נוסף של גלעד בו הוא מדבר על המצב הביטחוני בישראל ומספר שלעומת הרבה מאוד אנשים, הוא דווקא רגוע שאיתמר בן גביר יהיה שר בכיר בממשלה. 
גלעד כתב: "השם הישראלי הכי מדובר כרגע בעולם הערבי, גם הרשמי וגם ברשתות, הוא בן גביר. יש תחושה במזרח התיכון שישראל מחזירה לעצמה את הכבוד, את הכוח, שמישהו חזק מגיע לנהל את העניינים, וחוזק זה המטבע היחיד המתקבל בשכונה. אני טיפה שמח, כי אם בסביבה הזאת כבוד זה מה שעובד, ומגיע אדם שהם רואים כמחזיר את הכבוד, אז אני מוכן לשים בצד הרבה הסתייגויות שלי מהמינוי הזה. אם בן גביר משדר שינוי כללי המשחק, וזה יוצר הערכה אצל האויב, אז טוב לי".
גלעד המשיך: "חולשה מייצרת אלימות שאין לה גבולות. אז אם עכשיו בן גביר מפחיד אותם, אני נרגע. את הפחדים שלי ממנו אשים בצד לפי שעה, הם משניים בחשיבותם. אבל אני גם עצוב. עצוב עלינו, שבשביל לחיות פה בשלום זמני, בשקט יחסי, אנחנו חייבים להפעיל כוח כל הזמן, להזכיר כל הזמן שאי אפשר להתעסק איתנו, נאלצים לבחור אנשי קיצון שיעשו רושם על הערבים, כי לאנשים המתונים לא נעים להיראות מפחידים. בעיה בסביבה שלנו. ועוד לא הוכח כמובן שאנשי הימין על מלא יצליחו היכן שקודמיהם כשלו, אבל יש ריח של שינוי באוויר, או שהשכנה שלי שוב מטגנת חצילים". 
גלעד סיכם: "אי־הקבלה הדתית הגזענית של המוסלמים את היהודים כאן במרחב כשליטים של שטח, לא משנה מה גודלו, דנה אותם ואותנו לחיות תמיד על החרב, עד שתשתנה תפיסתם את העולם, לאחר בוא המשיח. אני עצוב שצריך לשים בצד כל כך הרבה ערכים חשובים, כי יש משהו יותר חשוב - הישרדות. אני אבל על האומה שיכולנו להיות לולא היינו חשופים לאלימות ברברית כלפינו כל הזמן. יכולנו להיות אומה יפת נפש, במובן החיובי, כמו העם היהודי שתמיד שמר על יפי נפשו מול כל הכיעור בעולם, והנה נהיינו עצבניים, תוקפניים, אלימים. כמה עצוב, איזה מחיר כביר על ישיבה בארצנו. קלקול נפשנו. ועכשיו בן גביר, המדובר בארצות ערב, יצטרך להראות שהבליטה בכיסו היא אקדח, ולהטיל מורא בליבם למען נוכל לחיות בשלום, עד שיפסיקו לפחד בפעם הבאה".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אבריי
    יצחק 12/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל אבריי נמאסו בלראות אותך.לך תחפש. מתנשא על
    סגור
  • 4.
    לך לישון
    צביקה 12/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אברי לך לישון עם הדעות שלך
    סגור
  • 3.
    הוא צודק. (ל"ת)
    'ניר 12/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    השלכות השלטון הפשיסטי יחדרו גם לאברי הביתה (ל"ת)
    Anj 12/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    אברי מעייף
    מעייף 12/2022/09
    הגב לתגובה זו
    2 3
    מה מעייף? מתיש! שחרר כפרה, שחרר.
    סגור
  • אתה לא בכיוון,אברי הוא הכותב המעניין ביותר ניום, פשןט מ (ל"ת)
    חנניה בית 12/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור