תקשורת ומדיה

שליחי ידיעות אחרונות בתיעוד קשה מקטאר: "הייתה שנאה קשה"

רז שכניק, שליח ידיעות אחרונות לקטאר והצלם עוז מועלם העלו תיעוד שמוכיח את השנאה של המקומיים לישראל וחשף סיפור קשה מאחד המשחקים אליו הגיעו: "בקטאר נוכחתי לדעת עד כמה השנאה היא מנת חלקם של האנשים ברחוב. עד כמה הם מעוניינים למחוק אותנו מעל האדמה. עד כמה כל מה שקשור לישראל מעורר בהם שנאה קשה". צפו בתיעוד
מערכת ice |  3
מונדיאל 2022 בקטאר
מונדיאל 2022 בקטאר יצא בשבוע שעבר לדרך עם המון ביקורות שהוטחו כלפי הקטארים בנוגע לדיכוי זכויות אדם של המדינה בעיקר בהקשר של הקהילה הגאה. אך מי שסופגים על בשרם גם את השנאה של המדינה המארחת הם האוהדים ואנשי התקשורת הישראלים, שחווים לא פעם גילויי אנטישמיות.
רז שכניק, כתב ידיעות אחרונות והצלם עוז מועלם, שיתפו מהחוויה הקשה שהייתה להם כששכניק העלה ציוץ לטוויטר שלו בו הוא כתב: "שמעו, לא רצינו לכתוב את הדברים האלה. תמיד חשבנו שלא אנחנו, העיתונאים, הם הסיפור. בטח לא במפעל הכי גדול של הספורט העולמי לצד האולימפיאדה. אבל אחרי עשרה ימים בדוחא, אי אפשר שלא לחלוק אתכם את מה שעובר עלינו כאן. לא מתכוונים לייפות. אנחנו מרגישים שנואים, עטופי המונדיאל הוא חוויה עצומה. זכינו להיות פה ולסקר כדורגל, הדבר שאנחנו הכי אוהבים ביקום הזה. שנינו נושמים כדורגל מגיל רך. סיקור מונדיאל הוא מימוש חלום אישי, בדיוק כמו להיפגש לשיחה עם פול מקרטני או פול סיימון (שכניק) או לצלם את ליאו מסי משחק בישראל (מועלם)".
"כן, עבודה מתישה. אבל תכל׳ס היינו מסכימים גם לישון על המדרכה ולהתחבק עם אוהדים מקסיקניים כדי להתחמם, אם החוק בקטאר היה מרשה. שנינו למודי טורנירים דומים קודמים - יורו ומונדיאל - כך שיש בסיס להשוואה. אז לא, לא כיף לנו. רחוק מזה. ברחוב מלווים אותנו פלסטינים, אירנים, קטארים, מרוקאים, ירדנים, סורים, מצרים. שבוע נשים אירניות לכתבה שהתפרסמה במוסף 7 ימים ביום שישי. גם שם ניסינו בהתחלה להזדהות כישראלים אבל הובהר לנו שאין שום סיכוי שידברו איתנו".
"החוויה אחרי המשחק מול ברזיל הייתה לא נעימה במיוחד. מתברר שיש המון מוסלמים אוהדי הסלסאו, בדיוק כמו שיש הרבה ישראלים. אחרי המשחק, כדרכנו שהבעיה בממשלות. בשליטים. גם בשלנו. אבל בקטאר נוכחתי לדעת עד כמה השנאה היא מנת חלקם של האנשים ברחוב. עד כמה הם מעוניינים למחוק אותנו מעל האדמה. עד כמה כל מה שקשור לישראל מעורר בהם שנאה קשה".
"עכשיו סליחה קטנה על הפאתוס. מוזמנים לא להמשיך לקרוא. אנחנו מסתכלים מקטאר על הוויכוחים. בישראל וזה נראה כרגע כל כך מטופש ומיותר. אם אנחנו בארץ לא נשכיל לאחד כוחות, להיות באמת עם אחד עד כמה שאפשר - וסליחה על הקלישאה הזו - ונמשיך לריב בכבישים, ולהתעמת בבחירות - אז מצבנו לא יהיה טוב מול עוצמות האיבה האלה קחו את זה לאן שאתם רוצים מפה. זה מונדיאל נהדר, נכון, אבל נצא מפה בהרגשה רעה מאוד. מצד שני, איזה כיף יהיה לחזור למדינה שלנו. אין לנו ארץ אחרת".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    שמאל
    ג'סיקה 11/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בגלל זה אני לא מבינה את השמאל, מקווה שיפקחו לכם העיניים, גם בישראל יש לנו הרבה שונאים, אין צורך להגיע לארצות אחרות בשביל לראות את זה
    סגור
  • 2.
    הקטארים תומכי טרור
    ישראלי פטריוט 11/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אפסים פרמיטיבים עם נפט... הם לא שווים כלום, לא מגיעים לקרסוליים של האמירתיים או הבחרייני...
    סגור
  • 1.
    ערוצי התקשורת
    צפוני 11/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אז האסימון ירד לאנשי התקשורת, שרואים בשכנים אנשים שונאים? אז להמשיך לחתור לשלום תוך הרס החברה הישראלית? ובכלל צריך לבדוק, מי שונא את התקשורת הישראלית יותר, בני עמם או השכנים שבחוץ?
    סגור