תקשורת ומדיה

ידיעות אחרונות תחת מתקפה: "הרס לעצמו בפוליטיזציה מושחתת במערכת"

דוד ורטהיים ביקר את המייל שנשלח לעובדי העיתון בעקבות סערת השער הראשי: "ידיעות הרס לעצמו בשנים של שכרון כוח"
מערכת ice | 
נוני מוזס מו"ל ידיעות אחרונות (צילום KOKO/פלאש 90)
על פי דוד ורטהיים, עורך וואלה ברנז'ה, השער של ידיעות אחרונות שגרם אמש (שלישי) סערה גדולה, הביא את ידיעות נטע ליבנה לפנות במייל חריג הערב לעובדים ולטעון בו: ״הכותרת הראשית שלנו הבוקר עוררה המון תגובות. הטוויטר הוא כלי עבודה אבל עלול להיות גם מקום רעיל".
עוד הוא ציין במייל ששלח לעובדי ידיעות אחרונות: "אבל: עיתון לא עורכים לפי הטוויטר... כותרת קטנה מדי עלולה הייתה לייצר טענות הפוכות שלפיהן אנחנו "מחביאים" את גל הטרור כדי לעזור ללפיד, ״אלא שבתוך השיח הבוצי ברשתות החברתיות כיכבה גם טענה אחרת, חמורה והזויה יותר. בתמצית: שהכותרת נועדה לסייע לנתניהו לנצח. למה? כדי להביא, כך לפי הטוענים, לביטול המשפט באופן שייטיב גם עם נתניהו וגם עם מוזס. מול הטענה הנוראית הזו אני לא מוכן לשתוק״.
 
עוד נכתב: ״כי היא הופכת את העיתונאים המעולים שיש בעיתון הזה - את כולנו - לחיילים בשירותו של איזה אינטרס פרטי: זה שקר מוטרף ומופרע, שמפיצים אנשים שמטרתם אחת: לזרוע הרס במערכת. הם מנסים לפורר את הלגיטימציה של "ידיעות אחרונות" ואת האמון הציבורי בנו, זה שאנחנו עובדים כל כך קשה כדי לשמר ולשפר״.
ורטהיים עצמו תקף: "תגובתי: כבוגר תיק 4000 הרשה לי לספר שאף אחד לא הופך את כל העיתונאים לדבר. המסר מזכיר את הליכוד שמפמפם ״שפוגעים במיליון מצביעים״ - אז זהו שלא. רק בכמה שאחראים באמת. למעשה אחד או שניים את הלגיטימציה הציבורית ידיעות הרס לעצמו בשנים של שכרון כוח, רשימות ופוליטיזציה מושחתת של המערכת".
 
הבוקר כבר נשמעו דברים אחרים בידיעות אחרונות: "העורך אתמול: ״בטוויטר מפיצים רעל ומנסים לסכסך״ הבוקר: סימה קדמון ונחום ברנע בעקבות השער שחולל סערה בתרגום לעברית: ״חשתי בושה״
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה