תקשורת ומדיה

רולס רויס חותכת: זה הפרויקט שענקית רכבי היוקרה נוטשת

רולס רויס סיימה את מעורבותה בפרויקט של בום סופרסוניק לפיתוח מטוס נוסעים על קולי, מה שמותיר את חברת בום במקום לא ברור מבחינת האפשרויות שלה לעתיד

מערכת ice | 
מטוס על קולי (צילום Boom Supersonic)
"אנו מעריכים את עבודתה של רולס רויס ​​במהלך השנים האחרונות, אך התברר שעיצוב המנוע המוצע של רולס והמודל העסקי הישן אינו האפשרות הטובה ביותר עבור מפעילי חברות התעופה העתידיות או הנוסעים של אוברטור", אמרה חברת בום ב-7 בספטמבר.
"בהמשך השנה, נכריז על שותפת המנוע הנבחר שלנו ועל הגישה הטרנספורמטיבית שלנו לטיסה על-קולית אמינה, חסכונית ובת קיימא." מוקדם יותר היום התפרסמה ידיעה כי רולס רויס נסוגה מפרויקט חברת בום. "השלמנו את החוזה שלנו עם בום ומסרנו לימודי הנדסה שונים עבור התוכנית העל-קולית של Overture", אומר יצרן המנועים הבריטי.

"לאחר שיקול מדוקדק, רולס רויס ​​קבעה ששוק התעופה המסחרית העל-קולית אינו נמצא כרגע בראש סדר העדיפויות עבורנו, ולכן, לא תמשיך לעבוד על התוכנית בשלב זה. היה תענוג לעבוד עם צוות בום ואנו מאחלים להם הצלחה רבה בהמשך".
בום, עם משרדים בדנוור, פיתחה מטוס על-קולי בשם Overture שלדבריה יישא עד 80 נוסעים וישייט ב-1.7 מאך. תחילה היא התכוונה ל-Overture שיהיו שני מנועים, אך לאחרונה השתנתה לעיצוב בעל ארבעה מנועים.
החברה מכוונת לטיסה ראשונה של Overture ב-2026 ולמסירה ראשונה ב-2029. "Overture נשאר במסלול להסיע נוסעים בשנת 2029, ואנו מצפים להכרזת המנוע שלנו בהמשך השנה", אומר בום. החברה גם אמרה שהיא תטיס מטוס על-קולי מדגימה בשם XB-1 ב-2021, אם כי הטיסה הראשונה של המטוס עדיין לא בוצעה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה