תקשורת ומדיה

ברית הבריונים: רוסיה רוכשת מצפון-קוריאה רקטות ופגזי ארטילריה

משרד ההגנה הרוסי נמצא בתהליך של רכישת מיליוני רקטות ופגזי ארטילריה מצפון קוריאה, כך מסרו גורמים בצבא ארצות הברית שפרסמו מידע שעד כה היה מסווג. ייצוא הנשק של צפון קוריאה לרוסיה יהווה הפרה של החלטות האו"ם
מערכת ice | 
קים ג'ונג און (צילום shutterstock/ Alexander Khitrov)
בריגדיר גנרל (תא"ל) פט ריידר, מזכיר העיתונות של הפנטגון, אמר היום (שלישי) כי בידי האמריקנים מידע לפיו "רוסיה ביקשה במיוחד תחמושת מצפון קוריאה". הוא אמר שארה"ב ראתה אינדיקציות שרוסיה התקרבה לצפון קוריאה, אך אמר שאין לו פרטים נוספים, כולל אם הכסף החליף ידיים או משלוחים כלשהם נמצאים בתהליך: "זה אכן מדגים ומעיד על המצב אליו נקלעה רוסיה, מבחינת יכולות הלוגיסטיקה והשמירה שלה בכל הקשור לאוקראינה", אמר ריידר, בהערות הפומביות הראשונות של הממשל על הערכת המודיעין החדשה שפורסמה. "אנחנו מעריכים שדברים לא הולכים טוב בחזית הזו עבור רוסיה".
כשנשאל ריידר מדוע הוסר סיווג המידע, ענה כי זה רלוונטי כדי להמחיש את מצב המערכה הצבאית המתמשכת של רוסיה באוקראינה. והוא אמר, זה מראה "הם מנסים להגיע לשחקנים בינלאומיים כמו איראן וצפון קוריאה שאין להם את הרקורד הטוב ביותר בכל הקשור ליציבות בינלאומית".
פקיד אמריקאי אחר, שדיבר בעילום שם על הערכת המודיעין העדכנית (שדווחה לראשונה בניו יורק טיימס), אמר אתמול כי העובדה שרוסיה פונה למדינה המבודדת צפון קוריאה מוכיחה כי "הצבא הרוסי ממשיך לסבול ממחסור חמור באספקה ​​באוקראינה, בשל חלק לפיקוח וסנקציות על ייצוא".
לא בריגדיר גנרל ריידר ולא הפקיד האמריקני הצליחו לומר כמה נשק בכוונת רוסיה לרכוש מקוריאה הצפונית. גורמי מודיעין ארה"ב מאמינים שהרוסים יוכלו לרכוש ציוד צבאי צפון קוריאני נוסף בעתיד. 
מממשל ביידן נמסר בשבוע שעבר כי רוסיה התמודדה עם בעיות טכניות עם מל"טים מתוצרת איראן שנרכשו מטהראן באוגוסט לשימוש במלחמתה עם אוקראינה. רוסיה אספה בחודש שעבר כלי טיס בלתי מאוישים מסדרת Mohajer-6 ו-Shahed, כחלק ממה שממשל ביידן אומר כי הוא חלק מתוכנית רוסית לרכוש מאות מל"טים איראניים לשימוש באוקראינה.
צפון קוריאה חיפשה להדק את היחסים עם רוסיה, מכיוון שחלק גדול מאירופה והמערב נסוגו, מאשים את ארצות הברית במשבר באוקראינה ודנים את "המדיניות ההגמונית" של המערב כמצדיקה פעולה צבאית של רוסיה באוקראינה כדי להגן על עצמה. הצפון קוריאנים רמזו לעניין בשליחת פועלי בניין לסייע בבנייה מחדש של שטחי הכיבוש הרוסי במזרח המדינה.
שגריר צפון קוריאה במוסקבה נפגש לאחרונה עם שליחים משני שטחים בדלניים הנתמכים על ידי רוסיה באזור דונבאס באוקראינה והביע אופטימיות לגבי שיתוף הפעולה ב"תחום הגירת העבודה", תוך ציון ההקלה של ארצו בביקורת הגבול המגיפה. ביולי הפכה קוריאה הצפונית לאומה היחידה מלבד רוסיה וסוריה שהכירה בעצמאות השטחים, דונייצק ולוהנסק, תוך התיישרות נוספת עם רוסיה בנוגע לסכסוך באוקראינה.
ייצוא הנשק של צפון קוריאה לרוסיה יהווה הפרה של החלטות האו"ם האוסרות על המדינה לייצא או לייבא נשק ממדינות אחרות. שיגור אפשרי של פועלים לשטחים שבידי רוסיה באוקראינה יפר גם את החלטת האו"ם שחייבה את כל המדינות החברות להחזיר את כל העובדים הצפון קוריאנים מאדמתם עד 2019.
היו חשדות שסין ורוסיה לא אכפו במלואן את הסנקציות של האו"ם על צפון קוריאה, מה שמסבך ניסיון בהובלת ארה"ב לשלול מצפון קוריאה את הנשק הגרעיני שלה. המהלך הפרובוקטיבי של צפון קוריאה מגיע כאשר ממשל ביידן הפך יותר ויותר מודאג מפעילות מוגברת על ידי צפון קוריאה במרדף אחר נשק גרעיני.
צפון קוריאה שיגרה השנה יותר מ-30 טילים בליסטיים בניסוי, כולל הטיסות הראשונות של טילים בליסטיים בין-יבשתיים מאז 2017, כאשר המנהיג קים ג'ונג און דוחף לקדם את הארסנל הגרעיני שלו למרות הלחץ והסנקציות בראשות ארה"ב.
ארה"ב הורידה תכופות ופרסמה ממצאי מודיעין ציבוריים במהלך המלחמה הקשה באוקראינה כדי להדגיש תוכניות לפעולות שגוי מידע רוסיות או כדי להפנות את תשומת הלב לקשיים של מוסקבה להעמיד לדין את המלחמה. הצבא הקטן יותר של אוקראינה העמיד התנגדות נוקשה נגד הכוחות הרוסיים העדיפים מבחינה צבאית.
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וקים החליפו לאחרונה מכתבים שבהם קראו שניהם לשיתוף פעולה "מקיף" ו"אסטרטגי וטקטי" בין המדינות. מוסקבה, מצדה, פרסמה הצהרות המגנות את החייאת התרגילים הצבאיים בקנה מידה גדול בין ארה"ב לדרום קוריאה השנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה