תקשורת ומדיה

גורלו של גיבור התרבות יוכרע במשאל עם

דרום קוריאה שוקלת לקיים סקר כללי כדי להכריע בשאלה שמפלגת את המדינה: האם יש לפטור את כוכב הפופ הקוריאני מגיוס חובה
מערכת ice | 
הופעה (צילום unsplash)
דרום קוריאה שוקלת לקיים סקר רחב על מנת להכריע בשאלת גיוסו של כוכב פופ קוריאני, חבר להקת הבנים BTS - שיחגוג בקרוב את יום הולדתו ה-30. שאלת גיוסם של כל חברי הלהקה הפכה למחלוקת לוהטת בקרב אזרחי המדינה אך החבר המבוגר ביותר, ג'ין, יחויב על פי חוק להתגייס בדצמבר, כשימלאו לו שלושים ולא יוכל לדחות עוד את הגיוס.
שר הביטחון הדרום־קוריאני, לי ג'ונג-סופ, סיפר לבית המחוקקים כי הורה למשרדו להכין את הסקר במהרה. עוד הוסיף שמשרדו יתייחס לשיקולים נוספים כגון התרומה הכלכלית של להקת BTS למדינה, חשיבות השירות הצבאי והאינטרס הלאומי הכולל.
בנוסף, משרד הביטחון צפוי לבחון פרטים כמו - איזו סוכנות תבצע את הסקר, כמה זמן הוא צפוי לקחת ואילו אוכלוסיות יידגמו. הסקר יבוצע על ידי צד שלישי ולא על ידי משרד הביטחון כדי להבטיח הוגנות. תוצאות הסקר כאמור יקבלו משקל רק כאחד הגורמים בהחלטה האם לגייס את חברי הלהקה ולא כגורם יחיד. 
לפי חוק, כל הגברים הכשירים בצפון קוריאה חייבים בשירות צבאי של 18-21 חודשים. שירות צבאי זה מתמקד בעיקר באיומים מצפון, היות ודרום קוריאה חולקת גבול רק עם יריבתה האידיאולוגית - צפון קוריאה. המדינה פוטרת משירות צבאי ספורטאים ואמנים שזוכים במקומות מובילים בתחרויות בינלאומיות בשל היוקרה שהם מביאים למדינה. פוליטיקאים אחדים כבר קראו להרחיב את יריעת הפטור גם לכוכבי K-POP, שידועים בעיקר בתחומי המדינה ואינם מייצגים את קוריאה בעולם באופן מסורתי. בשנים האחרונות, הז'אנר המוזיקלי זוכה להתעניינות גם מחוץ לגבולות המדינה, בין היתר בזכות להקות כמו BTS, מה שמבסס לדעת אחדים את העמדה לפי יש לפטור אותם משירות. הגיוס לא יכול להדחות עד אחרי גיל 30.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה