תקשורת ומדיה

בעל החווה שהתעלל בסוסים ממשיך לרכוש חיות ומתחמק מתשלום

חבר הכנסת עופר כסיף דורש ממשרד החקלאות לגבות כספים מבעל חווה שהתעלל בחיות; המשרד מוציא כספים מתקציב צער בעלי חיים במקום לגבות את שמגיע לו מהחוואי על פי חוק
מערכת ice |  2
חוות סוסים (צילום pexels)
הרצל רועי יהודה הוא בעל חווה שהוחרמו ממנו ע"י משרד החקלאות סוסים וחמורים מספר פעמים בעבר, והתנהלו נגדו הליכים פליליים בגין עבירות צער בע"ח. למרות ההליכים נגדו, הוא ממשיך ורוכש בעלי חיים ומחזיק אותם תוך הפרת החוק והתקנות.
בשבועות האחרונים עמותת "תנו לחיות לחיות" פנתה בדחיפות לאגף רווחת בעלי חיים, בעניין גביית הוצאות החזקת בעלי חיים במתקנים מוגנים, מקום שאליו מגיעים בעלי חיים שהוחרמו בשל חשד לעבירות צער בע״ח כלפיהם. חוק צער בעלי חיים מאפשר להיפרע מבעלים של בע"ח שהוחרם ממנו, עבור הוצאות ההובלה, ההחזקה והטיפול באותו בע"ח במתקן מוגן.

למרות ההליכים נגד בעל החווה לעיל, כאמור הוא ממשיך ורוכש בעלי חיים ומחזיק אותם תוך הפרת החוק והתקנות. הדרישה של "תנו לחיות לחיות" הייתה לגבות מבעל החווה את ההוצאות עבור החזקת בעלי החיים שהוחרמו ממנו (סכומים שמגיעים למאות אלפי שקלים), במקום להשתמש בתקציב המוגבל שמיועד להגנה על בע"ח.
חבר הכנסת עופר כסיף (חד"ש) הגיב והתרעם על כך שמשרד החקלאות מנצל את התקציב המועט של הגנה על בע"ח לטובת הנושא הזה, במקום לגבות את ההוצאות הללו בהליכים שנקבעו בדיוק לשם כך בחוק: "אני עוקב בדאגה אחר שרשרת המכתבים ומפציר לא להסתפק בגביית הוצאות רק במסגרת ההליך הפלילי, אלא לערוך גבייה כפי שמאפשר החוק בסעיף 11(א) כאמור במכתבה של עו"ד תמר מאיו. נוסף על-כך, כפי שציינה עו"ד מאיו בנקודה 4 במכתבה האחרון- העובדה שרוב רובו של התקציב מכח החלטה 833 לשנת 2022 מוצה כבר עתה ונוצל לטובת החזקת החמורים והסוסים אשר נתפסו ממר יהודה, אינה מותירה כספים נזילים לשאר פעולות הנדרשות מכח החלטה זאת. מציאות זאת אינה מתקבלת על הדעת ואני מצטרף לקריאה לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותכם לשם גביית ההוצאות ממר יהודה, מהר ככל הניתן."
 
מ'תנו לחיות לחיות' נמסר: "מיליוני שקלים מתקציב האגף מכוח החלטת ממשלה 833, ולמעשה רובו המוחלט של התקציב לשנת 2022, הושקעו בהחזקת הסוסים והחמורים שנתפסו מבעל החווה, ניתן לצפות שייעשה כל מאמץ על מנת להיפרע על הוצאות אלו בהקדם האפשרי, כך שניתן יהיה להשקיע את התקציב במטרות להן נועדו"
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא יאמן (ל"ת)
    בני 08/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    הזוי!!! (ל"ת)
    בני 08/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור