תקשורת ומדיה

הים האדום: הדולפינים נטבחו וגרמו לזעזוע, "התנהגות ברברית"

מידי קיץ יוצאים מאות תושבי איי פארו אל חוף הים לדוג דולפינים, במהלך האירוע ניצודים מאות דגים עד כדי כך שהים הופך לאדום, חרף ההגבלות של הרשויות והלחצים של ארגוני זכויות החיות המקומיים לא מראים רצון כלשהו לעצירת מרחץ הדמים
מערכת ice |  2
צייד הלוויתנים (צילום ויקיפדיה)
מסורת דייג העתיקה של תושבי איי פארו לא הופסקה חרף המלחמה בה. מתוך כך מעל ל-100 דולפינים נצודו בחופי איי פארו בסוף השבוע האחרון. תושבי קובצת האיים צדים את הדגים בלב הים, שמים קרסים בפתחי הנשימה שלהם וגוררים אותם לחוף. כשהדולפינים מגיעים לחוף המקומיים מתנדבים לסייע לדייגים ודוקרים בחניתות את הדולפינים, פעולה שגורמת למרחץ דמים של ממש.
אירוע הדיג ההמוני מגיעים שבועות ספורים לאחר שממשלת פארו קבעה מגבלת ציד שנתית של דולפינים ל-500 בשנה, ופחות משנה לאחר ש-1400 דולפינים לבנים אטלנטיים נהרגו בסוף שבוע אחד. עם זאת, ארגוני זכויות בעלי החיים לא הסתפקו והבטיחו כי יעשו כל שביכולתם על מנת למנוע את הדייג. "לפארו אין זכות להרוג את החיות המאוד אינטליגנטיות האלו, הן שייכות לכולם. זה לא פחות ממקומם ושפל חדש, אפילו בסטנדרטים של פארו" מסרו נציגי הארגונים.
 
איי פארו הם קבוצת איים השוכנת בצפון האוקיינוס האטלנטי, בין סקוטלנד, נורווגיה ואיסלנד. האיים זכו למעמד של אזור אוטונומי בממלכת דנמרק בשנת 1948, ומלבד ענייני חוץ וביטחון, תושבי האיים (המכונים פארואזים) מנהלים את חייהם באופן עצמאי. כאמור תושבי איי פארו רואים בציד חלק חשוב מהתרבות ומההיסטוריה שלהם.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אנחנו יותר מתקדמים
    גיטלר 07/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם החיות אינטליגנטיות אזי אין להורג וההפך בהפך. עכשיו תבינו שתפיסת העולם הזו היא התפיסה הנאצית
    סגור
  • מה ? לא הבנו ... (ל"ת)
    קיבוצניק 08/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור