תקשורת ומדיה

המפכ"ל שבתאי מגיב לדריסת השוטר למוות: "רשאים לפתוח באש"

הלילה (בין שבת לראשון) נהרג מתנדב המשורה בשעה שהוצב במחסום משטרתי סמוך לרעננה, כעת הגיע תורו של המפכ"ל להתייחס לפרשה
מערכת ice |  4
קובי שבתאי (צילום מיכאל גלעדי פלאש90)
כמה שעות לאחר אירוע הדריסה המזעזע במהלכו נדרס למוות מתנדב המשטרה על ידי רכב גנוב סמוך לצומת רעננה לכיוון דרום התייחס המפכ"ל רב ניצב קובי שבתאי לאירוע. בהודעה שמסר שבתאי הוא חידד בפני השוטרים את נוהלי הפתיחה באש וקרא לשוטרים שלא לחשוש להשתמש בנשקם: "מבקש להדגיש ששוטר רשאי לפתוח באש לעבר כל מי שמסכן את חיי השוטרים בעת ניסיון לפרוץ מחסום משטרתי".
כאמור הדריסה המצערת התרחשה בלילה שבין שבת לראשון במהלך שעות הבוקר המוקדמות. צעיר ערבי כבן 17 נהג ברכב שגנב עוד קודם לכן, משראו כוחות המשטרה כי מדובר בגנב רכב פתחו במרדף. במטרה לעצור את הגנב וכחלק מהמאמץ המשטרתי בעניין הוצב מחסום משטרתי בצומת רעננה, דבר שלא גרם לרוצח החשוד לעצור את רכבו. משניסה לפרוץ את המחסום המשטרתי פגע בשוטר והרג אותו במקום.
.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    במחסום כבר מאוחר מדי
    מרדכי 07/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשהגנב בורח מהשוטרים, משתולל על הכביש, נוגח ניידות ועוקף מכוניות במהירות מטורפת, וכמובן מתעלם מהכריזה לעצור, אז זה הזמן לירות לפחות בגלגלים ואח"כ בנהג. אבל את זה הפרקליטות והעמותות לזכויות הגנבים לא מרשות. מי שרוצה לראות על מה מדובר, שיחפש ביוטיוב : מירדף אחרי מכוניות גנובות.
    סגור
  • 3.
    למה השוטרים עומדים על הכביש על הנתיב??
    קרימינולוגית 07/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפעמים רואים את המחסום ממש בהפתעה ואז בלימת חרום, הם ממש מסכנים את עצמם בלי סיבה, אפשר שלפני המחסום יהיה איזשהו איתות, הקדמה שיש מחסום ולא שנהגים יראו את זה בדקה ה 90, זה גם יקטין את הסיכון שסתם אהבלים ולא מחבלים יעברו בלי לעצור. הוראות פתיחה באש לפי שיקול דעת הן מסוכנות בעיני
    סגור
  • 2.
    פתיחה באש
    דוד 07/2022/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ואחר כך תתייצבו לחקירה ומשפט בפני מח"ש.
    סגור
  • 1.
    באמת תודה שהתעוררת
    דן 07/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עליך לדפוק על השולחן ולהתפטר,לזעוק את הזעקה שמי שמחליט פה וגרם למציאות המטורפת היא מערכת המשפט שסירסה את כוחות הביטחון שחוששים להתעמת. אתה קשקשן,אתה יודע שמח"ש מתעללת שנים בשוטרים שמעורבים בפתיחה באש או בהפעלת כוח אחר??
    סגור