תקשורת ומדיה
קרב גרסאות בין גלובס ל-Ynet: למי שייך הפרסום הראשון?
קרב בין שני העיתונים המוכרים, גלובס ו-Ynet פרסמו את אותה הידיעה, תחת המיתוג: "פרסום ראשון", עורך וואלה ברנז'ה צילם מסך וחשף את האמת
עורכי Ynet, פרסמו כתבה תחת הכיתוב: "פרסום ראשון", למרות שידיעה דומה דווחה כ-12 דקות לפני כן על ידי גלובס, כך לפחות על פי צילום מסך שהעלה עורך וואלה ברנז'ה, דוד ורטהיים. אבישי גרינצייג כתב המשפט של גלובס שהביא ראשון את הפרסום, לא נותר אדיש ועקץ את Ynet: "יכתבו פרסום ראשון גם אם יפרסמו באיחור של שבוע", כתב בעמוד הטוויטר שלו.
נאלץ להכריע: לפי מכלול הראיות שהוצגו בפניי, @avishaigrinzaig דיווח 12 דק׳ לפני ynet. פסק הדין חלוט. האסיפה יכולה להתפזר pic.twitter.com/wOihFF413D
— David (Mizrahy) Verthaim (@dverthaim) May 9, 2022
נכון לכתיבת שורות אלא באופן אבסורדי ב-Ynet עדיין מופיע הכתבה, בה מדווח על חשודה בשליחת המכתב לבנט, יחד עם הכתובית: "פרסום ראשון", ואילו בגלובס ידיעה על אותו המקרה תחת הכיתוב: "בלעדי".העורכים בטמקא יכתבו פרסום ראשון גם אם יפרסמו באיחור של שבוע.
— אבישי גרינצייג (@avishaigrinzaig) May 9, 2022
צילום מסך: גלובס ו-Ynet
עוד ב-
זאת אינה הפעם הראשונה שגופי תקשורת נופלים בטעות מסוג זה, וכנראה גם לא האחרונה. ככלל העיתונות העכשווית, בעידן האינטרנט שבוא המידע זמין ומתעדכן כל הזמן מתאפיינת פעמים רבות, בתחרות על מהירות הפרסום, הגם שזו באה על חשבון איכות ומקצועיות. זכורים במיוחד אירועי הטרור האחרונים בהם לעיתים המהירות מביאה לדיווחים לא מדויקים. כך לדוגמה באירוע הנורא בבאר שבע השתנה תדיר מספר הפצועים עליו דווח, דוגמה נוספת היא הפיגוע בדיזנגוף, במהלכו היו דיווחים על יותר ממפגע בודד, וכן על לכידתו, לפני שהתברר שהמשטרה עדין במרדף אחריו.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה