תקשורת ומדיה

שיקלי תוקף: "מה קרה לשמאל? מוצאים נחמה בסיסמאות חלולות"

חבר הכנסת מימינה, עמיחי שיקלי, בטור נוקב: "השמאל הציוני, שלפנים היה עמוד האש לפני המחנה, שהעמיד דורות של הוגים ומנהיגים, חלוצים ולוחמים, עבר לשורות המאסף. נשרך לאטו, אנשיו ומנהיגיו נושרים בצדי הדרך"
מערכת ice |  3
עמיחי שיקלי (צילום אוליבר פיטוסי פלאש 90)
חבר הכנסת עמיחי שיקלי, בחר לפנות אל המחנה הפוליטי בשמאל, דווקא באתר "הארץ" ובו קרא להם לחזור אל השמאל הציוני בעבר שלא חשש מהדת ולא חבר ליריבים פוליטיים כמו בל"ד.
בטור שכתב אתמול (חמישי) באתר "הארץ", כתב חבר הכנסת מימינה ביום הראשון השבוע התחברו שני תאריכים רבי משמעות בלוח השנה הישראלי: כ"ט בנובמבר ותחילת החנוכה - כ"ה בכסליו, אולם, לדבריו, "אף לא אחד מהם לא זכה לאזכור בדף הפייסבוק הרשמי או בחשבון הטוויטר של יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי". לעומת זאת, באותו תאריך, חברת המפלגה, לזימי, חנכה יחד עם חברה לכנסת מבל"ד סמי אבו שחאדה את השדולה לקידום שוויון בערים מעורבות.
 
לדברי שיקלי, זו הוכחה לשינויים שעברה מפלגת העבודה בפרט ולמחנה השמאל בכלל: "גם בעלי דמיון מפותח יתקשו לדמיין רעות שכזו בין חברי מפלגת העבודה של לפני עשור או שניים, לחברי בל"ד הלאומנית הפלסטינית, שמייסדה, עזמי בשארה, נמלט מישראל לאחר שנחשד בריגול לחיזבאללה, וממשיכי דרכו מצאו את עצמם על סיפון משט הטרור של המאווי מרמרה, או מאחורי סורג ובריח בעוון מתן אמצעים לביצוע מעשי טרור. משהו קרה לשמאל הציוני".
שיקלי הזכיר את מנהיגי השמאל בעבר, משה הס, ברל כצנלסון, זלמן שז"ר, לוי אשכול, גולדה מאיר, זלמן ארן שהעלו על נס את תנועת הפועלים שהייתה הגוף המרכזי בהגשמה הציונית, וגם אברהם הרצפלד שהיה חותם כל מעמד חגיגי של תנועת העבודה בשיר "שורו, הביטו וראו". כך, לדברי שיקלי, "המחויבות העמוקה לתקומת ישראל בארצו לא חדלה לפעם בשורות השמאל הציוני גם בדורות האחרונים", והזכיר גם את נאומו של ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין, ימים אחדים לפני הירצחו על מעמדה של עיר הבירה: "ירושלים, שנחרבה שמונה פעמים, שבמשך שנים לא היתה לנו גישה אל שריד מקדשנו, היתה שלנו, תהיה שלנו. היא שלנו, וכך תהיה לעולמי עד".
על המאבקים בין הימין לשמאל, הוסיף שיקלי כי אמנם היו ויכוחים על שלמות הארץ, על הכלכלה, אך בנושא אחד לא שרר מעולם ויכוח בין המחנות: "זכותנו ההיסטורית על הארץ, ושאיפתנו להבטיח את זכותו של העם היהודי להגדרה עצמית ולריבונות מדינית במולדתו".
ובכך, אומר שיקלי, זה הסימן שתנועת השמאל הציונית הולכת ומדרדרת. כך, דבריו של מו"ל הארץ עמוס שוקן, על רצח התינוקת שלהבת פס בחברון שעורר סערה ובו האשים את הוריה של הילדה שבחרו לגור בחברון ובחוסר אחריות שהובילו להריגתה על ידי ירי צלף פלסטיני: "מה יאמר מר שוקן להוריו של עידו אביגל בן השש, שנהרג מפגיעת רקטה בשדרות במבצע "שומר החומות", או להורים של בת חן שחק וחברותיה, שנרצחו בפיגוע התאבדות בכיכר דיזנגוף בפורים 1996?", תמה שיקלי.
 
חבר הכנסת מימינה חתם את טורו באמירה נוקבת נגד המחנה: "השמאל הציוני, שלפנים היה עמוד האש לפני המחנה, שהעמיד דורות של הוגים ומנהיגים, חלוצים ולוחמים, עבר לשורות המאסף. נשרך לאטו, אנשיו ומנהיגיו נושרים בצדי הדרך, חלקם מוצאים נחמה בסיסמאות חלולות על שוויון בשדולות עם רשימת בל"ד, אחרים מקוננים על הדתה כל אימת שהם פוגשים חלה של שבת".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    שיקלי
    לאומית 12/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צדיק אחד בסדום!
    סגור
  • 2.
    תודה על העוז התושייה וההתמדה, ח"כ שיקלי. תבורך! (ל"ת)
    יוסף 12/2021/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    צודק. גם יגאל אלון ו"תוכנית אלון"=התיישבות בבקעת הירדן (ל"ת)
    איתן 12/2021/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור