תקשורת ומדיה

עדיפות לכוחות הביטחון וההצלה בחירום? זו החלטת שר התקשורת

שר התקשורת, יועז הנדל, החליט לאפשר עדיפות לכוחות הביטחון וההצלה ברשתות הסלולר במקרי חירום. הוחלט כי גופים הנותנים שירותי חירום יזכו לשירותי תקשורת מתועדפים על מנת להציל חיים במקרי חירום ועומסים חריגים 
מערכת ice | 
יועז הנדל (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני, freepik, Magma Images)

משרד התקשורת בראשותו של השר יועז הנדל, החליט לאפשר לחברות הסלולר לשווק שירותי PPT (Push To Talk) מתועדפים, הכוללים (MCPTT Mission Critical Push To Talk), וכן שירותי (POC (PTT Over Cellular מתועדפים, לגופים הנותנים שירותים קריטיים לציבור הישראלי במצבי חירום לאחר שימוע שנערך במשרד.

השירותים יפעלו על גבי רשתות הסלולר המסחריות (דור 4 ודור 5), ויאפשרו לכוחות הביטחון וההצלה תקשורת יציבה במצבי חירום ועומסים חריגים על רשתות הסלולר, ובכך ישפרו את יעילותם ומהירות התגובה לטובת הצלת חיים ושלום הציבור.
שר התקשורת, יועז הנדל: "במקרי חירום כמו פיגוע או אירוע רב נפגעים, כוחות הביטחון וההצלה צריכים לתקשר עם מי שנמצא בזירה ולקבל עדיפות ברשתות הסלולר. למדנו מאירועי עבר ואנחנו מתאימים את הרגלוציה למציאות בשטח. החלטנו לאפשר יצירת מסלול חירום לכוחות ההצלה בטלפונים הניידים כדי שבשעת חירום לא יסבלו מניתוקים ומחוסר יכולת להוציא שיחות עקב העומס, וזאת כדי להבטיח טיפול מהיר ומיטיבי לפצועים בשטח ולהציל חיים״
מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין: "תקשורת איכותית ויציבה של גופי הביטחון וההצלה קריטית ליעילותם ותפקודם בעת חירום. אנו החלטנו לאפשר לחברות הסלולר לספק לגורמי הביטחון וההצלה שירותים קריטיים ועדיפות על גבי הרשת המסחרית במקרי חירום כדי להבטיח תפקוד מיטבי לטובת הציבור הישראלי, תוך מניעה מפגיעה מהותית ובשירות שניתן לשאר מנויי חברות הסלולר"
עד היום הגופים המספקים שירותים קריטיים לציבור בישראל (משטרת ישראל, מגן דוד אדום, כבאות והצלה, פיקוד העורף ועוד), הקימו מערכות תקשורת מבצעיות על גבי תשתיות ותדרים ייעודיים כדי להשתמש בשיחות קוליות באמצעות מנגנון PTT. אך עקב מחסור במשאב התדרים, והעלויות הגבוהות שנדרשות בהקמתן ותחזוקן של תשתיות יעודיות, מפעילים גופי החירום וההצלה מערכות טכנולוגיות מבצעיות שעושות שימוש בתשתית הסלולר המסחרית. במצב כזה, מתן עדיפות לגופי ההצלה והביטחון במצבי חירום היא מהלך חיוני.
כמו כן, המשרד החליט לקבוע שיעור מקסימלי של 3% מסך המינויים על הרשת, כדי שלא יהיה חשש לפגיעה מהותית בשירות שניתן לשאר מנויי חברות הסלולר. כמו כן, בשימוע הוגדר אופן אספקת השירות על ידי חברות הסלולר ורשימת הגופים שיכולים לקבל את השירות, כפי שגובש בשיתוף עם רשות החירום הלאומית.
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה