תקשורת ומדיה

סיון כהן: "לא מפחדת מתביעות, הכי קל לאיים"

סין כהן סבן בראיון ל-ice רגע אחרי שיצאה לחופשת לידה, בפעם השנייה בשנתיים האחרונות, "מה לא עברנו? פיצול, מיזוג, לידה והתוכנית עדיין הרצועה הכי מצליחה של רשת"
שירה יום טוב |  24
סיון כהן (צילום ענבל מרמרי)

סיוון כהן-סבן נפרדה לפני שבועיים מצופי התוכנית הקבועה שלה ברשת 13, "הכל כלול" אחרי שבחודשים האחרונים המשיכה להגיש לצד ההריון המתקדם. רגע לפני הלידה המתקרבת, ואחרי שעיטרו השנה את הכותרות תביעות כלפיה, תפסנו אותה לראיון על התוכנית שהיא מובילה כבר עשור, לצד התרחבות המשפחה בקרוב, התוכניות המקצועיות לעתיד, וגם על היוזמה הפרטית שלה עבר נשים יחידניות, במימון חיים סבן, הדוד של בעלה.

את בתחום מגיל צעיר ויצא לך לסקר הרבה נושאים. למה התיישבת בסוף דווקא במשבצת שאת היום, ב"הכל כלול" סביב העוולות?
"אני חושבת שזה היה בי מגיל צעיר אבל אתה לא באמת יודע לספר לעצמך שבזה מעניין אותך להתמקד. חייב משהו אישיותי כדי להתחבר לזה, ובעצם 'הכל כלול' זה גם משהו שאני יצרתי. זה מה שממלא אותי. הציעו לי המון דברים אחרים, אולי יוקרתיים יותר אבל יש משפט שאני כל הזמן אומרת לצוות המדהים שעובד איתי: 'יום שלא עזרנו בו לבן אדם, לא שווה' גם אם עשינו סופר רייטינג גבוה - זה לא מעניין.
"היינו התוכנית החברתית הראשונה בישראל, אני שמחה שאחר כך הצטרפו עוד אנשים שעושים עבודה מדהימה. לעגו לנו בהתחלה ולא הסתכלו על זה בעין עקומה, אמרו שזה "צרות של אחרים" ו"את מי זה מעניין" ו"תוכנית הבכיינים" זה לא עניין אותי. הרעיון היה שזה לא סתם להראות בעיות ולזרוק אותם לאוויר, צריך לטפל בהם. בין אם זה דברים קטנים שקל יותר כמו מול חברות או נוכלים ובין אם זה דברים כמו קמפיין המים שלנו שהוא סיזיפי ברמות שעד שהעברנו את החוק ועכשיו להילחם שיקיימו אותו, אבל אני עדיין אומרת שזה מסוג הדברים שלי גורמים לקום בבוקר, כי אתה באמת רוצה לשנות משהו, קטן כגדול".
חטפת תביעות נכבדות במסגרת התוכנית:
"בטח, כשאתה מתעסק בתכנים כאלה מאיימים עליך על בסיס יומיומי".
זה לא נותן לך 'ברקסים'?
"לא, אני לא מפחדת בכלל, להיפך. יש לנו גיבוי באמת מדהים של המנכ"ל אבי בן טל ובכלל, אי אפשר להסתובב מפוחדים מכל אחד שמאיים, הרי הכי קל לאיים בתביעות. כמה תביעות חטפה אילנה דיין? כמה את שומעת על בסיס יומיומי את הטרמינולוגיה הזאת, "אני אתבע אותך"," נתראה בבית משפט". אתה לא יכול לתת לאנשים להלך עליך אימים. נכון, צריך לחקור ולעשות את העבודה כמו שצריך, אבל אני חושבת שבתוכניות מהסוג הזה ואת תסתכלי על חברים שקמו אחרינו, אם זה חיים אתגר שהוא חבר שלי ואני אוהבת אותו ואדוה דדון, ולרר בצינור, כולם מתמודדים עם תביעות, זה הז'אנר".
הזכרת את עניין המתחרים יש תחרות על החומר? ראינו לאחרונה את ההתנגשות של ה"צינור" מול "חשיפה" בפרשת שי אביטל:
"תשמעי, אני באמת אומרת לך, גם בגלל שהיינו הראשונים אני שמחה שאנשים נוספים הצטרפו לזירה. כל עוד ה"תחרויות" הן על מי עוזר יותר או מי תופס יותר נוכלים, אז יאללה, נהדר, שיבואו עוד כמה. למה לא? טוב לדעת שיש מי ששומר על התוכנית ועל הגחלת התקשורתית שמייצרת הרתעה. אני היום בשלב בחיים שיותר חשוב לי הבית והמשפחה".
בקרוב את יוצאת פעם שנייה בפחות משנתיים לחופשת לידה, כשהראשונה הייתה מורכבת וארוכה – איך מאזנים קריירה כזאת ומשפחה?
"עם גפן, יצאתי לחופשת לידה בחודש רביעי וניסו להשאיר את התוכנית עם מחליפים, אבל זה לא עבד כי זה היה המון זמן ולא ידעתי להתחייב מתי ואיך אני רוצה לחזור. אני חושבת שזה הכוח של התוכנית הזאת. מה לא עברנו? עברנו פיצול, עברנו מיזוג ועברנו לידה שלי, שאני יוצאת בשלב מאוד מוקדם לחל"ת של שנה והתוכנית כל פעם עדיין הרצועה הכי מצליחה של רשת.
"אז איך זה מסתדר עם המשפחתיות? עובדה שזה כל הזמן חוזר, אבל מעבר לזה. אולי יש נשים שהצליחו לפצח את זה, אבל אני לא הצלחתי להיות סופר וומן בעניין הזה של לשלב את ההורות עם הקריירה. אני כן רוצה לראות את הילדה שלי קצת בבוקר ובטח לעשות לה אמבטיה ולהשכיב אותה לישון ולשחק איתה אחר הצהריים, אני לא מוותרת על זה. לכן, גם השעה וכל הקונסטלציה הזאת זה משהו שהוא מבחינתי הוא מדהים, כי אני לא אוותר על זה. אני מאוד אוהבת את העבודה ואת התוכנית ולא מוותרת עליה ורגישה אליה ואני חושבת שרואים את זה. אבל למצוא עד כמה שאפשר איזונים בין שני הדברים האלה".

יש בתוכנית דברים שמתפוצצים לידי פרשות ובאמת מגיעים לכנסת ועושים סערות ובאמת יש דברים שמאוד יומיומיים ופשוטים. ת'כלס בסוף, מה יותר נוגע בך?
"בסוף יש לנו צוות שחושב ואני מאוד מעריכה את האנשים שעובדים איתי, אבל בדרך כלל האייטמים הם בדרך כלל יותר דברים שאני מתחברת אליהם. לפעמים כן, יכולה להיות סבתא פיפי, שמבחינתי זה שווה לסיפור ענק, שזו אישה בת תשעים שחמש שנים לא יצאה מהבית כי לא הייתה לה הנגשה בבית. וזה לקחת כסף ולגייס ולבנות לה שם רמפה, בטח שזה מרגש, זה מרגש אותי כמו הסיפורים הגדולים.
"אני זה לא חוכמה. הצוות של התוכנית, הם עושים כל כך הרבה דברים שהם לא מקבלים עליהם קרדיט, אלה לא דברים לשידור, זה באמת שליחות אישית של כל מיני חסדים שעושים לאנשים, לא בשביל האייטם ולא בשביל כלום וזה מרגש. מבחינתי התוכנית הזאת היא סוג של חצי עמותה ולא הכל בא לשידור. אנחנו מאמינים שלפעמים הברכה שורה במקום, כמה שזה נשמע מגוחך, שנסתר מהעין".
נשמע שאת מאוד במקום שלך ב"הכל כלול" אבל את כמעט עשור שם, עושה את אותו דבר. זה לא שוחק? אין לך מחשבות הלאה כמו להגיש מהדורה?
"לא, לא. להגיד לך שזה מה שאני אעשה כל החיים?, לא יודעת. אני יכולה להגיד לך שקיבלתי הצעות מאוד מפתות, החל מעולם עסקי וכלה בעולם טלוויזיה ובין אם זה לרוץ לכנסת בכל מיני שיריונים מטורפים וזה לא מעניין אותי. לא כרגע. אני באמת מאוד מחוברת למה שאנחנו עושים וזה לא קל. אני קמה כל יום כאילו שזו התוכנית הראשונה שלנו. זה שוחק מאוד, אני מתבאסת אם יש לנו תוכנית לא טובה וזה גם יכול לקרות, יש לזה מחיר. מבחינתי כל תוכנית צריכה להיות מצויינת. מבחינתי זה תשע בערב".
מחוץ למסך, הקימה סיוון קרן שתסייע לאימהות חדד הוריות. היא מספרת על המיזם הפרטי הזה שלה בהתרגשות, "זו קרן משפחתית יותר. לא רציתי לגייס כספים לא מהציבור ולא מאנשים אלא באמת להתחיל בלתת פיתרון".

הדוד חיים סבן. "פנינו ומיד נענינו"

"כשאני הייתי בדיוק בחופשת לידה הקודמת אחרי הלידה ופרץ משבר הקורונה, התחלתי לקבל המון בקשות לעזרה. כל הזמן, וזה קרע לי את הלב. ראיתי שראשונות שקרסו תחת הדבר הזה הן אימהות חד הוריות. כל המערך שלהן, שגם ככה לא היה קל להן, פשוט קרס. פשוט פניתי לדוד של בעלי, שהוא איש יקר מאוד, ואשתו בבקשת עזרה. צ'רלי וחיים סבן שהם עושים הרבה ומאוד חשוב להם והקמנו את הקרן הזאת ומיד נענינו.
היא כבר חוזרת בהקשר הזה להיות "הכל כלול" ומסבירה, "זה לא פשוט להקים קרן, אתה צריך לוודא שהכסף מגיע למקומות הנכונים. לצערנו לפעמים, יש גם בתוך זה, ואני אומרת לך את זה בצער רב מאוד, אנשים שמצאו להם, הם התרגלו בלחיות מלקחת מכל מיני מיזמים, שרותי רווחה וכן הלאה והרבה פעמים זה בא על חשבון. ראיתי שהאנשים שהכי צריכים את זה בסוף, הכי קשה להם לבקש וזה קורע לב. ואני רוצה להגיע אליהם, נורא חשוב לי שכל שקל יגיע למקום".

תגובות לכתבה(24):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 22.
    how i got my love back
    maya elijah 04/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לנצח אהיה חב לדוקטור אלאבה הגדול כדי לתקן את הנישואים השבורים שלי. אחרי שבעלי עזב אותי בשביל המאהבת שלו למשך 3 חודשים. מעולם לא האמנתי בכישופים עד שחבר הכיר לי אותו. בהתחלה חשדתי בו כי שמעתי הרבה על גלגלי הלחשים המזויפים, אבל שמתי את הספקות מאחוריי כי נואשתי להחזיר את בעלי ופעלתי לפי מה שהוא הורה לי לעשות. עכשיו בעלי חזר רק תוך 48 שעות של קשר איתו. אני חיה שוב באושר עם בעלי אחרי 6 חודשי גירושין ולא אנוח עד שהוא יכירו בכל העולם. הוא גם מתמחה בהגנה על קסמים, קסמי לוטו, גובה וכו'. או WhatsApp/Viber him דרך +1(425) 477-2744.
    סגור
  • 21.
    how i got my love back
    maya elijah 04/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמי שירה אליהו, אני חולקת את זה על בסיס העולם על סיפור חיי האמיתי, אני רוצה שהעולם יידע על דר. אלאבה, איש גדול חזק וישר, היו לי בעיות עם בעלי והוא התגרש ממני, רק בגלל שלא היה לי ילד בשבילו אחרי 9 שנות נישואים ואני מחפש עזרה בכל מקום, אני יודע שמישהו יכול לעזור לי וראה את המודעה עצמה באינטרנט המשותפת על ידי גברת, מדברת על ד"ר אפטה. לדוגמא כיצד הוא קיבל ממנו עזרה תוך 24 שעות, פניתי במהירות לד"ר אלאבה. המודל לחיקוי גם אמר לי שהוא יעזור לי בנוגע לבעיה שלי תוך 24 שעות. לא הייתי בטוחה בדבריו, עד כה הוא החזיר את בעלי תוך פחות מ-24 שעות ומאז חזרתו של בעלי אני האישה הכי מאושרת בעולם, עכשיו אני בהריון עם הבן הקטן שלי, אני מעידה היום בגלל אמרתי ד"ר אלאבה. הדגם שאעדכן עליו לעולם, ואפילו למי שצריך פתרון בבעיות החיים שלו, פנה אליו עוד היום וקבל פתרון משלך דרך:dralaba3000@gmail.com או פנה אליו בוואטסאפ וב-viber עם המספר הזה: +1(425) 477-2744
    סגור
  • 20.
    האם בעלי יחזור שוב הביתה
    יוסף בן-דוד 02/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני רוצה להודות לד"ר איגבינוביה כי הוא אשף חזק מאוד שעוזר לי להחזיר את בעלי, לפני כמה חודשים יש לי בעיה רצינית עם בעלי, במידה שהוא עזב את הבית, והוא התחיל לצאת עם אחר אישה ותפסיקי לחזור הביתה, ניסיתי כל מה שיכולתי לגרום לו לחזור הביתה, אבל כל המאמצים שלי היו חסרי תועלת עד היום שחבר שלי הגיע אליי הביתה וסיפרתי לה את כל מה שקרה ביני לבין בעלי, ואז היא סיפרה לי על גבר חזק בשם DrIgbinovia שהוא גם עוזר לה כשהיא הייתה באותה בעיה ואז אני פונה לד"ר Igbinovia ומספר לו הכל והוא אמר לי לא לדאוג יותר שבעלי יחזור אחרי שהוא יאכל ארוחת צהריים הקסם שחשבתי זו הייתה בדיחה, ולהפתעתי הכי גדולה אחרי שהוא סיים את הכישוף, הוא אמר לי שהוא בדיוק סיים את הכישוף, להפתעתי הכי גדולה מזה שלושה ימים בעלי חזר הביתה כדי להתנצל בפניי בבקשה צור קשר עם האימייל שלו (doctorigbinovia93@ gmail.com) או WhatsApp +12 162022709 ו-viber +12066713285 והדרך הטובה ביותר להציל את הנישואים שלך
    סגור
  • 19.
    אכזבה
    כל האמת 09/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בתור לוחמת צדק , איכזבת כשלא היית מספיק אמיצה להודות שכל הקורונה זה שקר!
    סגור
  • 18.
    אכזבה
    כל האמת 09/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בתור לוחמת צדק , איכזבת כשלא היית מספיק אמיצה להודות שכל הקורונה זה שקר!
    סגור
  • טען עוד
  • 17.
    לא מבין למה לתת לה במה. עיתונאית היא ממש לא (ל"ת)
    אריאל 09/2021/22
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 16.
    סיוון כהן
    מעריץ 09/2021/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אשה יפה חכמה ומקצועית ביותר בתחומה
    סגור
  • 15.
    סיון כהן סבן
    אילנה 09/2021/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ראשית הכתבה מחממת הלב העשייה שלך בשקט לא התרברבות היא מבורכת ישר כח לך ולכל הסובבים אותך תבורכי עלי והצליחי
    סגור
  • 14.
    סיוון כהן
    אבי 09/2021/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זאת התוכנית הכי נורמלית שיש בישראל ימותו הקנאים
    סגור
  • 13.
    במקום לפטר אותה
    קומבינה 09/2021/21
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מקומבנת שפישלה בפריים איים וקודמה רק במדינת ישראל. התקשורת פשטה את הרגל.
    סגור
  • 12.
    כל הכבוד לכל מילה שכתובה לעזרה לזולת ישר כח המשיכו (ל"ת)
    מרים חדד 09/2021/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 11.
    סיון
    אריסטובלוס 09/2021/20
    הגב לתגובה זו
    5 4
    תוכנית צהובה ממוחזרת בדרמה גדולה .לא עלינו השטיקים
    סגור
  • 10.
    ששמה סיון כהן
    אגדה אורבנית 09/2021/20
    הגב לתגובה זו
    2 3
    פרסמה אגדה אורבנית בשידור בפריים טעים של החדשות וקודמה במקום להטיס אותה הביתה
    סגור
  • כמה חבל שקנאה גורמת לקמטים (ל"ת)
    ניר 01/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    דדנית פצצה (ל"ת)
    אחד 09/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 8.
    סיון כהן
    מני 09/2021/20
    הגב לתגובה זו
    2 2
    מקסימה נהדרת אהובה מגישה מס 1 בכל הערוצים עוזרת.העם אוהב אותך!
    סגור
  • 7.
    לא אוהב אותה בכלל - מי היא בכלל מהיכן צצה ולמה
    דוד 09/2021/20
    הגב לתגובה זו
    3 3
    כנראה עוד מקושרת שקיבלה פינה
    סגור
  • 6.
    סיוון המקסימה
    מירית 09/2021/20
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סיוון מקסימה, והתוכנית נהדרת היא חסרה לנו, שיהיה חה לידה קלה, שנה טובה,מוכשרת ביותר,מישתדלת תמיד ליצפות בהכול כלול,
    סגור
  • 5.
    אחלה עיתונאית. בעיקר עם סקופ הלונה פארק. (ל"ת)
    טל 09/2021/20
    הגב לתגובה זו
    6 6
    סגור
  • 4.
    סיון כמוך צריך לשכפל מהימה
    דבי א 09/2021/20
    הגב לתגובה זו
    7 7
    אני לא זקוקה לעזרה אבל כל פעם את מרגשת אותי כמה נתינה ואכפתיות לידה ברוכה
    סגור
  • 3.
    מוכרת?
    רמי 09/2021/20
    הגב לתגובה זו
    3 3
    זו מהתכנית שאמרה שהיו ניסיונות חטיפת ילדים בצרפת?ואז הושעתה?האם הוזרה בסיוע חיים סבן הטייקון?לא יכול להיות
    סגור
  • .
    ו 09/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כן היא עשתה טעות. לא טעית אף פעם בחיים שלך? עושה עבודה עיתונאית כל כך חשובה כל יתר הזמן
    סגור
  • 2.
    היה טוב וטוב שהיה
    בארי 09/2021/20
    הגב לתגובה זו
    7 7
    סיון היקרה, שתהיה לך לידה קלה, ותשארי בבית לגדל את הילדים שלך. היה לנו די מהפנים שלך על המסך, צורת ההגשה מעוררת חמלה. תהני מהמשפחה ותני לנו שקט. חג שמח
    סגור
  • 1.
    חסרה בראיון שאלה מאד מתבקשת
    נילי 09/2021/20
    הגב לתגובה זו
    17 4
    כשחיים סבן הוא הדוד של בעלך, מתחייבת שאלה על סוגיית הסכם הממון.
    סגור