תקשורת ומדיה

עמית סגל תוקף את הסיקור התקשורתי: "ציור מעוות שיעלה בחיי אדם"

פרשן חברת החדשות, עמית סגל, תוקף את התקשורת שהמקדה בניסיון הלינץ' בערבי בבת ים ויצירת מצג שווא של סימטריה בין התפרעויות הערבים ליהודים: "משחר הציונות יהודים הכירו בנוכחות הערבית, אך ערבים לא הכירו בנוכחות היהודית"
מערכת ice |  15
עמית סגל (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
פרשת חברת החדשות, עמית סגל, יוצא היום (חמישי) נגד אנשי התקשורת המנסים לייצר סימטריה בין התפרעות הערבים ובין היהודים בערים המעורבות: "ציור הסימטריה המעוות הזה גם עלול לעלות בחיי אדם".
בפוסט ארוך בחשבון הפייסבוק שלו, ניתח סגל את המצב: "לא, אין סימטריה", כתב הפרשן, "פורעים ערבים עברו אמש, זה הערב השני, בין כל העסקים של היהודים בעיר עכו, מציתים אותם אחד אחד, ואם יש בפנים יהודים שאפשר להרוג – הרי זה משובח. העובדה שגם אזרחי עכו הערבית ישקעו עקב כך לאבטלה ועוני לא עניינה אותם, אל מול הערך הנשגב של מלחמה ביהודים".
עוד הוסיף דוגמאות רבות: יהודי בן 80 נלחם על חייו לאחר שנלכד במלון שעלה באש, ניסיונות לינץ' בלוד, טמרה, עכו וירושלים, ההורים בעקבות ירי החמאס, ירי חי בלוד לעבוד יהודים, כמו גם אבנים ובקבוקי תעברה "זו רשימה חלקית שבחלקית, אפילו לא עשירית מכלל אירועי השבוע".
מאידך, מוסיף סגל, לאחר הלינץ' המחריד בבת ים התקשורת התמקדה רק במקרה הזה: "הסיקור בתקשורת העברית מתמקד שוב ושוב בבת ים, האם זה המקרה ההפוך בתקשורת הערבית? האם גם שם השדרנים כולם מזדעזעים מניסיונות הרצח הסיטוניים נגד יהודיים? לא, אין סימטריה, למרות הניסיונות המגושמים להמציא אותה עוד בטרם הלינץ' בבת ים".
על פי פרשן חברת החדשות: "אלה לא 'עימותים בערים המעורבות' אלא התנפלות של פורעים ערבים על אזרחים יהודים, רכושם, משפחותיהם והמקומות הקדושים להם. זו לא "אלימות הדדית" אלא גל עצום של התנפלות על הדו-קיום, שכנגדו עולה עכשיו קומץ יהודי אלים במספר מקומות מועט במדינה".
העיתונאית נטשה את האולפן בזעם: "מתביישת לשבת כאן"
לדוגמא מוסיף סגל כי לאחר הלינץ' בבת ים, כל צמרת המדינה גינתה את האירוע מהנשיא ריבלין ועד סמוטריץ', וזאת לעומת חברי הכנסת הערבים שעוד לא השמיעו "גינוי צלול אחד".
לסיכום הוסיף סגל: "מי שמנסה בכוח, כל החיים, לייצר סימטריה, מבקש לשדר כאילו יש כאן מלחמת אזרחים סטייל בלפסט, בין שני לאומים או שתי דתות. ולא היא. משחר הציונות יהודים הכירו בנוכחות הערבית, אך ערבים לא הכירו בנוכחות היהודית. עזה יכלה לחיות בשלום ובשגשוג לולא החליטה להתנפץ בשנאה אל חומותינו. גם לוד יכלה לפרוח, ועכו פרחה, עד שהתפרץ גל השנאה המבהיל הזה. אף לינץ' יהודי לא בוצע מעולם, סתם כך, ללא סיבה, בתושבי חיפה הערבית, יפו הערבית, לוד הערבית או רמלה הערבית. מעולם לא התפרעו יהודים בכותל נגד הערבים בהר הבית, רק להפך. והם עוד מעזים לומר שאל אקצה בסכנה".
על הסימטריה בין מהומות הערבים לאלו של היהודים חתם פרשן חברת החדשות: "ציור הסימטריה המעוות הזה גם עלול לעלות בחיי אדם: כל עוד מדינת ישראל תסרב להכיר במצב היא תתמהמה במששלוח צבא לערים המעורבות, כשם שהטלת העוצר בלוד התמהמהה. עוד שווה להקדיש פעם מחשבה לצורך הפסיכולוגי בהלקאה על החזה תחת אש. אבל לא עכשיו. אין זמן, ואין סימטריה".
תגובות לכתבה(15):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    תקשורת אוביקטיבית עאלק מסננת הודעות שלא נראות לה למרות
    גילי 05/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שאין שום גידופים אלא חוות דעת שלא לטעמכם.איכס תקשורת דיקטטורית
    סגור
  • 13.
    "פרשן עאלק", אפילו לא מראית עין של אובייקטיביות.
    אבי 05/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה יש לו להתלונן על התקשורת? פעם לעתונאים ולפרשנים היתה עוד מעט תודעה שהם צריכים לשמור על אובייקטיביות מסויימת, סגל, לעומת זאת, משמש כתועמלן של עמדות הימין בלי למצמץ ובלי להתבייש. מצד שני, זה לא מפתיע בהתחשב ברקע ממנו בא.
    סגור
  • 12.
    מסית. יש לו דם על הידיים שיתבייש
    ירון 05/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ההשתוללות שלו לפני יומיים הלהיטה את הרוחות והיתה בן הגורמים העיקריים למה שראינו אתמול. מילה רחת הוא לא אמר על מתנחלים מיהודה ושומרון ופעילי להב״ה שהגיעו במיוחד לערים בשביל ליצור אלימות וכאוס (מדוברנים ע״י דבריו). הוא הפך להיות דוברו של סמוטריץ׳ ולייבים לפטר אותו במיידית. בושה.
    סגור
  • 11.
    אותה תקשורת שנותנת לו במה
    שופרון קטן 05/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקליטים חדשות לפני כניסת השבת לכבודו ולכבוד הכלומניק השני ביסמוט. תופר דעות באולפנן..ותוקף את התקשורת.
    סגור
  • 10.
    ביבי נתן פרוטקשן לחמאס והעצים אותו ובדרך את ערביי ישראל
    ימני שנמאס לו מביבי 05/2021/13
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ביבי העצים את החמאס ובפחדנותו נתן לו פרוטקשן ולימד את ערביי ישראל שאליפות ופגיעה ביהודים משתלמת בלי קשר הסיקור כנגד היהודים בערוץ 12 וערוץ 1 מוטים ומוטים ומלהיטים את הציבור הערבי בטימטומם של העערוצים.
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    לא צריכה להיות סימטריה. אנחנו יהודים לא חיות
    מורנו 05/2021/13
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אמות המוסר שלנו שונות. כל מי שראה את הפורמים היהודים ולבו לא נשבר , צריך לבדוק את עצמו.
    סגור
  • 8.
    מילים לא יסוו את הבושה, עמית
    קוקוריקו 05/2021/13
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שום דעה בתחפושת של פרשנות לא תסווה את הבושה של להבה ולה פמיליה ונוער הגבעות והמחתרת היהודית. אי אפשר להחביא את זה ולכבס את זה בחשבונות שנונים של סימטריה. אם זה מסריח כמו קקי נראה כמו קקי זה קקי.
    סגור
  • 7.
    בטח כשייבדקו ייגלו שאין הצגה מוגזמת
    גל 05/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 2
    של המקרה הנ"ל ביחס ללינצ'ים הערביים, אלא בסה"כ מדובר בראייה מוטית ופבלובית, שבכל פעם שאדם ימני רואה סיקור על כך שהיהודים לא היו בסדר, הוא מגיב כמו כלב תקיפה על התקשורת.
    סגור
  • 6.
    בהחלט יש סימטריה
    שולה 05/2021/13
    הגב לתגובה זו
    1 4
    האם שמעת מישהו מהממשלה מגנה את נערי הגבעות שמתעללים בפלסטינים בגדה ועוקרים עצי זית, וממררים את החיים של משפחות שלמות? מעשים אנרכיסטיים יהודים בשם הדת קיימים כך הזמן גם אם אתה לא מסקר מעשים שוליים כאלה, מר סגל
    סגור
  • 5.
    בבת ים הכל צולם בזום אין
    אחד 05/2021/13
    הגב לתגובה זו
    5 0
    וזה בעצם עיקר החדשות. מה שמצולם- מקבל חשיפה
    סגור
  • 4.
    נכון - אין סימטריה, אבל גם אצלנו יש הרבה טרוריסטים
    נחי בצר 05/2021/13
    הגב לתגובה זו
    12 2
    ואני לא מתכוון רק לרקורד המצער של אבא של עמית סגל (זו כבר היסטוריה), אלא לחיות האדם מהצד היהודי שתקפו ערבים באשר הם ערבים ופגעו ברכושם, רכבם, חנויותיהם וכו'. האם הערבים תקפו ופגעו הרבה יותר? ודאי! אבול חשוב לדעת ולהדגיש שבצד שלנו לא מדובר רק באחד או שניים של פירות רקובים אלא בעשרות מקרים (אם לא הרבה יותר). אנחנו צריכים להבין ולהפנים שהאלימות והגזענות אינם נחלתם הבלבדית של הערבים.
    סגור
  • שבוע של אלימות ערבית וזה מה שיש לך לומר
    לב טוב 05/2021/13
    הגב לתגובה זו
    3 5
    הקומץ שהתפרע בא בעיקבות האלימות המזוויעה מצד הערבים, נראה לך הגיוני מה שקרה בלוד, הברחת יהודים מביתם, לינץ', שריפות בתי כנסת ומכוניות, כנראה שאתה יכול לקבל את זה אבל לא כולם כמוך, כואב לי על הלינץ של הערבים שלא קשורים,שרוצים לחיות כמוני אבל מצד שני בלב שלי רציתי שאותם חברה שעשו את זה יסעו ללוד ויראו לאותם ערבים ויעשו להם אותו הדבר, ישרפו להם את המסגד ישרפו להם את הרכבים. אני הכי נגד אלימות, ולא יכולתי לראות את הלינץ שנעשה לערבי הזה, זו המדינה שלנו וצריכים להגן עלייה ואם לא המשטרה (הגיוני) אז אנשים חולרות כאלה שטובים לנו במצב כזה.
    סגור
  • 3.
    עמית צודק מאוד, מול תקשורת הזויה, מוטה לערבים
    יניר 05/2021/13
    הגב לתגובה זו
    3 6
    עם ישראל חכם, ויודע היטב שהערוצים מוטים לטובת הערבים, החנפנות של התקשורת השמאלנית, מוכרת לשמאל, והם יודעים שחבריהם המגישים והשדרנים שקרנים, לא אומרים את האמת.
    סגור
  • 2.
    תשקורת
    מנדלדרקר 05/2021/13
    הגב לתגובה זו
    1 3
    הגיע הזמן לעשות להם סוף הם האויבים הכי גדולים שלהעם להפסיק לשמוע לראות להתראיין לשלם כל אחד במה שהוא יכול
    סגור
  • 1.
    הסיקורים בטלויזיה לחלוטין אינם תקינים ואובייקטיבים!
    SPiRiT 05/2021/13
    הגב לתגובה זו
    3 3
    אני לא מפסיק לצפות בחדשות, בד"כ בערוץ כאן 11. הפסקתי אחרי שהבנתי שהסיקור שם פשוט לא הוגן ולא מאוזן כלל! ראיתי את הלינץ' המקולל בבת ים בשידור חי. מאז לא מפסיקים להראות אותו שוב ושוב. אבל כשראיתי שיש תיעוד גם ללינצ'ים ביהודים - אבל בערוץ 11 לא ראיתי אותם אפילו פעם אחת, הבנתי שמשהו מקולקל מאוד והחלטתי להפסיק לצפות בשידורים שנוטים לקחת צד אחד בלבד. ערוץ 11 עושה עוול נוראי. הוא מציג אותנו כפושעים בלי להציג כראוי את הצד היהודי. תתביישו לכם ערוץ 11 - ראיתי איזה אנשים אתם מביאים לשידור, זה ביזוי למדינה מה שאתם עושים. תתביישו!
    סגור