תקשורת ומדיה
הטלוויזיה נאבקת בסטרימינג, הצרכן ישלם על כך ביוקר?
שוק הטלוויזיה בישראל לקראת מהפך. עד היום התרגלנו לשני סוגי ערוצים בפיקוח המדינה: ערוצים מסחריים כמו רשת 12 וקשת 13, שחויבו להנגיש את התכנים שלהם באופן חינמי לציבור והכנסותיהם נובעות מרצועות הפרסומות הארוכות שמשודרות לצד התוכניות. הסוג השני של טלוויזיה ממוסדת בישראל הוא טלוויזית הכבלים כמו יס והוט שהונם נגזר בעיקר מלקוחות שרוכשים מינוי להתחברות לתוכן שלהם.
לאורך השנים, הצליחו הערוצים המסחריים לגוון את מקורות ההכנסה שלהם ממכירת תוכן ל–VOD או להפקות חוץ-לארץ. כעת, עם העליה ההולכת ומתפתחת של שירותי סטרימינג כמו נטפליקס וחברותיה שמציעות תוכן מבוסס אינטרנט, רווחי הפירסום מתמקדים בפלטפורמות אלו ומגיעים בעיקר לגוגל ופייסבוק.
הדיגיטל כיבה את הטלוויזיה. צילום : iStock
בנוסף מופעל בשנים האחרונות לחץ שמטרתו שינוי חקיקה בתחום. היום לפי החוק הערוצים המסחריים משדרים את התוכן של חברות הלויין בחינם. מטרת שינוי החקיקה לחייב תשלום עבור תכנים אלו. עד כה הצליחו קשת ורשת לגבות תשלום על התכנים שלהם שמשודרים בשירותי הטלוויזיה של סלקום (סלקום TV) ופרטנר (פרטנר TV), והניסיון כרגע להחיל את אותה שיטה על ערוצי הלווין והכבלים.
איחוד מרגש? קשת ורשת
הכתבות החמות
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.כתב יקר (מסתתר מאחורי ה"מערכת")אלעד 05/2021/07הגב לתגובה זו0 0אתה מרגיש חכם? "הסטרימינג / הדיגיטציה" עברית, בבקשה, עברית!!! ואגב "באופן חינמי"? באמת? אמור "בחינם" או "ללא תמורה" אך לא - "באופן חינמי"! (כאן עצרתי את הקריאה ב...)סגור