תקשורת ומדיה
מי הפוליטיקאי שכיכב בתקשורת ואיזה אתר הוביל בסיקור הקורונה: הנה הדירוג המלא
נתניהו אוזכר ב-46.5% מהפוליטיקאים בהקשר לקורונה, הרבה מעל יריביו. אתר YNET גבר על מאקו, N12, ג'רוזלם פוסט ומעריב עם 27.6 אייטמים בנושא הנגיף. וגם: מה הכתבה הנצפית ביותר ומה הסקטור שנקשר הכי הרבה עם הקורונה?
חברת Scooper המתמחה בניטור מדיה מכל העולם ובמחקרי שיח ברשת, בדקה את סיקור נגיף הקורונה באתרי החדשות בישראל מאז פרוץ המגיפה בארץ. לפי הנתונים, אתר YNET היה המוביל בפן הזה ב-2020 עם מספר הכתבות הרב ביותר בצורה משמעותית מבין אתרי החדשות הגדולים עם כ-27.6 אלף אייטמים מתחילת מרץ ועד סוף השנה.
אחריו נמצאים ברשימה מאקו ו-12N עם 17.9 אלף אייטמים, אתר Jerusalem Post סיפק כ-17.5 אלף אייטמים בנושא הקורונה, אתר מעריב עם 14 אלף אייטמים ואתר וואלה חדשות עם כ-12.6 אלף כתבות ומאמרים שעסקו בנגיף הקורונה.
הכתבה שיצרה את המעורבות הגבוהה ביותר באתרי החדשות פורסמה ב-The Jerusalem Post ועוסקת במחקר לפיו בעלי סוג דם O מוגנים יותר מקורונה. הכתבה זכתה לכ-4 מיליון חשיפות והיו לה 140 אלף שיתופים בפייסבוק, 414 אלף לייקים וכ-227 אלף תגובות. בטוויטר הכתבה שותפה רק 481 פעמים.
הכתבה בג'רוזלם פוסט. צילום מסך
סיקור נגיף הקורונה בחלוקה לנושאים מרכזיים
הפוליטקאים הבולטים ביותר בהקשרי סיקור נגיף הקורונה: ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נתון האזכורים הגבוה ביותר- המהווה 46.5% מתוך האזכורים לפוליטיקאים הנבדקים בכתבות הקשורות לסיקור הקורונה. בני גנץ עד לאחרונה ראש הממשלה החליפי עם 17.4% מהאזכורים, נפתלי בנט עם 6.8% מהאזכורים אף יותר משר האוצר בתקופת הקורונה ישראל כץ עם נתון של 6.2%. שר החוץ גבי אשכנזי אוזכר ב-3% מהכתבות בדומה לשרת התחבורה מירי רגב וראש ועדת הקורונה ח"כ שאשא ביטון.
שרי הבריאות יעקב ליצמן ויולי אדלשטיין בהקשרי סיקור הקורונה: 64.6% מהשיח מקושר אל שר הבריאות הנוכחי יולי אדלשטיין ו-35.4% אל יעקב ליצמן שר הבריאות הקודם. פרויקטורים בהקשרי סיקור הקורונה: פרופ' רוני גמזו מופיע ב80.1% מהאזכורים הרלוונטיים בעוד הפרויקטור הנוכחי פרופ' נחמן אש עם 10.5% בלבד. פרויקטור הקורונה למגזר החרדי, האלוף במיל' רוני נומה עם 7.6% ואיימן סייף פרויקטור הקורונה בחברה הערבית עם נתון של 1.9% בלבד.
בכירי משרד הבריאות בהקשרי סיקור הקורונה: משה בר סימן טוב מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר אוזכר ב- 32.5%, אחריו פרופ' איתמר גרוטו המשנה למנכ"ל משרד הבריאות עם 25.4%, מנכ"ל משרד הבריאות הנוכחי פרופ' חזי לוי עם 21.8%. אחריהם פרופ' סיגל סדצקי הממונה על בריאות הציבור לשעבר עם 11.4% וד"ר שרון אלרעי פרייס ראש שירותי בריאות הציבור עם 8.9%.
משה בר סימן טוב. מתוך עמוד הפייסבוק של משה בר סימן טוב
פרשנים מתחום הבריאות בהקשרי סיקור הקורונה: פרופ' גבי ברבש אשר ליווה את המשדרים של חדשות 12 מאוזכר 34.5% , מיד אחריו בפער קטן ממוקם מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין עם 30.4%. פרופ' יורם לס עם 20.4% במופעים בכתבות אך הכתבות שלו זכו למספר מעורבות הגולשים הגבוהים ביותר.
סקטורים שונים בהקשרי סיקור הקורונה
סקטור התרבות והמחאות השונות שקיים הוביל לסיקור רחב ברשת עם 27.1%. המגזר החרדי שזכה לביקורת רבה עם 23.2% ולעומתם המגזר הערבי עם 8.7% בלבד. בתחום הכלכלי אזכור האבטלה הגבוהה והמובטלים בפרט יצר 17%, המסעדנים והמסעדות הופיעו ב-13.7% ומאבק העצמאיים עם 10.1% בלבד.
סקטור התרבות והמחאות השונות שקיים הוביל לסיקור רחב ברשת עם 27.1%. המגזר החרדי שזכה לביקורת רבה עם 23.2% ולעומתם המגזר הערבי עם 8.7% בלבד. בתחום הכלכלי אזכור האבטלה הגבוהה והמובטלים בפרט יצר 17%, המסעדנים והמסעדות הופיעו ב-13.7% ומאבק העצמאיים עם 10.1% בלבד.
יונתן חסידים, סמנכ"ל חברת סקופר, מסר: "מגיפת הקורונה היכתה בעוצמה בישראל כמו בכל העולם וגרמה לשינויים קיצוניים בכל תחומי החיים ובמיוחד בכל מה שקשור לתקשורת ולדיגיטל. אתר החדשות YNET לצורך הדגמה פרסם בחודש מרץ השנה 25% יותר כתבות ומאמרים מאשר בפברואר שהיה חודש של בחירות סוערות. גם מבחינת מעורבות הגולשים לכתבות אנו רואים עלייה משמעותית בזמן הקורונה. כתבה ב-YNET בחודש מרץ על השתתפות של 400 איש בניגוד לתקנות בהלוויה בבני ברק קיבלה פי 40! יותר תגובות, שיתופים ולייקים מאשר כתבה על פילוח תוצאות הבחירות בתחילת החודש. בחודשים האחרונים הסיקור התקשורתי עבר לשגרת קורונה והתנודות הקיצונית התמתנו".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.המנהיגים שלנומולי ברגר 01/2021/02הגב לתגובה זו0 0יש לנו מנהיג אחד בלי בגרות, מנהיג שני בלי רישיון נהיגה ועוד כמה וכמה בלי ביצים.סגור